15 millió csomag kiszállítása, 22 millió termék – ezt mind online vásárolták a magyarok tavaly.
Tavaly több mint 22 milliószor vásároltak a magyarok online, amelynek közel 30 százalékát személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára valamely köztes logisztikai szereplő révén – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu felméréséből.
A korábbi évekkel ellentétben, 2015-ben már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor. A csomagszám-emelkedés hátterében áll a saját bolti személyes átvételek csökkenése, a vidéki vásárlók súlyának növekedése, és az, hogy egyre kedvezőbb ára van a kézbesítésnek.
Bár a GKI közleménye erre nem tér ki, de az is sejthető, hogy a vasárnapi boltzár miatt is emelkedett az online vásárlások száma.
Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás, valamint a fixpontos átvétel aránya nőtt leginkább. Előbbi az összes online rendelés 44 százalékát, utóbbi pedig 21 százalékát (kb. 4,6 millió csomag) teszi ki a vásárlások száma alapján.
Ugyanakkor a vásárlók az átadópontra, a kereskedők pedig a komplex szolgáltatásra szavaznak
Négy százalékpontos bővülést ért el a fixpontos átvételi móddal rendelkező webáruházak aránya, így tavaly az e-kereskedők már mintegy 68 százaléka rendelkezett átadópontos átvételi megoldással.
Ugyanakkor főleg a fiatalok körében viszonylag magas a hamis termékek aránya az online vásárolt cuccok között. Arról már korábban írtunk, hogy az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) elemzése vizsgálata szerint a magyar fiatalok 15 százaléka vásárolt szándékosan hamisított árucikket 2015-ben, ami felette van a 12 százalékos uniós átlagnak.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!