A párizsi olimpia közvetítésének egyik legfontosabb forrása a YouTube volt. A legnagyobb videomegosztó oldal érdekes statisztikákat tett közzé a nyár legfontosabb sporteseményével kapcsolatban.
Rengetegen kísérték figyelemmel a YouTube-on a nyári párizsi olimpiai játékok versenyeit, és akárcsak a négy évvel ezelőtti tokiói olimpia esetében, a YouTube most is kiadta a kapcsolódó számokat. A YouTube egyébként olyan hivatalos műsorszolgáltató partnerekkel működött együtt, mint az NBCUniversal, a Eurosport, a Claro Sports és a CazéTV, hogy minél több hivatalos olimpiai tartalmat, kiemeléseket, ismétléseket sugározzon 32 különböző sportágban.
A YouTube összefoglalójából kiderül, hogy a nézők több mint 40 milliárd percnyi (több mint 650 millió órányi, azaz körülbelül 74 ezer évnyi) olimpiai tartalmat néztek meg, többek között az olimpia hivatalos YouTube-csatornáján és a hivatalos műsorszolgáltatók YouTube-csatornáin. A tartalmakat több mint 12 milliárd megtekintés érte a YouTube-on, és több mint 850 millió egyedi megtekintő nézett itt olimpiai tartalmakat. Az olimpia hivatalos YouTube-csatornája pedig több mint 1,1 millió feliratkozót szerzett.
A YouTube abban is jelentős szerepet játszott, hogy a kényelmes nappalijukból élvezhették az emberek az olimpiát. A YouTube kalkulációi szerint több mint 18 milliárd percnyi tartalmat néztek a csatlakoztatott tévéken, ami a teljes nézési idő több mint 35 százalékát teszi ki. Ezen túlmenően több mint 180 millió egyedi néző streamelt olimpiai tartalmakat a tévéjén, ami 1,9 milliárd megtekintést eredményezett csak a nappaliból.
„Mindezek a tények és számok összességében egy újabb epikus olimpiai játékot eredményeztek a hivatalos műsorszolgáltatók csatornáin és a hivatalos olimpia csatornán a YouTube-on. Reméljük, hogy tetszettek a játékok a YouTube-on, és köszönjük a ráhangolódást” – írja a Google videomegosztója.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.