A brit Nyobolt olyan elektromos autót fejlesztett ki, melynek töltési technológiája nagy hatással lehet az e-autókra. Előbb azonban a fejlesztés hiányosságait kell leküzdeni.
Az elektromos autók egyik leggyengébb pontja ma már nem a hatótávolság, sokkal inkább az, hogy lassan lehet őket feltölteni. Bár vannak üdítő kivételek, mint például a Hyundai Ioniq 6-ja, amit 18 perc alatt 10-ről 80 százalékosra tölteni, ám ez a fajta gyorsaság még mindig nem általános az e-autóknál.
Ezt a viszonylagos állóvizet kavarja most fel egy brit cég, a Nyobolt. A vállalat nemrég egy olyan elektromos autó prototípusát mutatta be, amelynek lényegét a gyors tölthetősége adja. A szakemberek szerint a járművet 5 perc alatt lehet 80 százalékosra tölteni, ami már majdnem olyan gyors, mint a hagyományos tankolás.
A cég az eredmény eléréséhez újfajta akkumulátort fejlesztett ki, ami a szoftveres vezérléssel együtt képes elérni az 5 perces töltési időt. Az autóval van azonban egy probléma. Mivel egy kisméretű sportkocsiról van szó, így egyetlen töltéssel csupán 250 km-t lehet megtenni, míg egy hagyományos belső égésű motorral szerelt autó 600-700 km-t megy el egy tankolással. Vagyis a Nyobolt járművével vagy sűrűn kell megállni, vagy nem szabad nagy távolságokra indulni vele. A gyorstöltés akkor nyer igazán értelmet, ha előbbit választja valaki.
A cég szerint azonban, mivel prototípusról van szó, a kifejlesztett technológiának hosszabb távon lehet jó hatása az autóipar átalakulására. Kérdés, hogy mennyire lehet felskálázni a megoldást, és egy nagyobb hatótávolsággal bíró elektromos autónál alkalmazni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.