Tech HVG 2024. július. 04. 12:03

Rájött egy brit cég, hogyan lehet 5 perc alatt 80 százalékosra tölteni az elektromos autót

A brit Nyobolt olyan elektromos autót fejlesztett ki, melynek töltési technológiája nagy hatással lehet az e-autókra. Előbb azonban a fejlesztés hiányosságait kell leküzdeni.

Az elektromos autók egyik leggyengébb pontja ma már nem a hatótávolság, sokkal inkább az, hogy lassan lehet őket feltölteni. Bár vannak üdítő kivételek, mint például a Hyundai Ioniq 6-ja, amit 18 perc alatt 10-ről 80 százalékosra tölteni, ám ez a fajta gyorsaság még mindig nem általános az e-autóknál.

Ezt a viszonylagos állóvizet kavarja most fel egy brit cég, a Nyobolt. A vállalat nemrég egy olyan elektromos autó prototípusát mutatta be, amelynek lényegét a gyors tölthetősége adja. A szakemberek szerint a járművet 5 perc alatt lehet 80 százalékosra tölteni, ami már majdnem olyan gyors, mint a hagyományos tankolás.

Nyobolt EV Sportscar Prototype 80% Charge in 5 Minutes

Nyobolt is transitioning its high-power density, fast-charging battery technology from the laboratory to practical applications by unveiling the first operational Nyobolt electric vehicle prototype. Collaboratively designed and engineered with CALLUM, the Nyobolt electric vehicle aims to validate the company’s battery performance in high-performance settings and demonstrate to automakers an enhanced customer experience where long charging times are a thing of the past.

A cég az eredmény eléréséhez újfajta akkumulátort fejlesztett ki, ami a szoftveres vezérléssel együtt képes elérni az 5 perces töltési időt. Az autóval van azonban egy probléma. Mivel egy kisméretű sportkocsiról van szó, így egyetlen töltéssel csupán 250 km-t lehet megtenni, míg egy hagyományos belső égésű motorral szerelt autó 600-700 km-t megy el egy tankolással. Vagyis a Nyobolt járművével vagy sűrűn kell megállni, vagy nem szabad nagy távolságokra indulni vele. A gyorstöltés akkor nyer igazán értelmet, ha előbbit választja valaki.

A cég szerint azonban, mivel prototípusról van szó, a kifejlesztett technológiának hosszabb távon lehet jó hatása az autóipar átalakulására. Kérdés, hogy mennyire lehet felskálázni a megoldást, és egy nagyobb hatótávolsággal bíró elektromos autónál alkalmazni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.