A szárnyban is kárt tett a hajtóműről leváló borítás egy Boeing 737-800-as gépen vasárnap. A gép felszállt, de megszakította a repülést.
Sorra esnek ki a gyártási problémák miatti csontvázak a Boeingnél, az elmúlt időszak nagy visszhangot kiváltó problémái után vasárnap egy újabb gépükkel támadt gond. Az amerikai Southwest Airlines 3695-ös járatának hajtómű-burkolata felszállás közben kezdett leválni, kárt téve a szárnyban is – írja a The Guardian.
A jelek szerint a gép már nem tudta megszakítani a felszállást, és 3140 méter magasságba is emelkedett, majd 25 perc múlva biztonsággal leszállt a denveri nemzetközi reptéren. A járat – fedélzetén 135 utassal és hatfős személyzettel – Houstonba tartott volna. Az idejekorán véget ért repülés során senki nem sérült meg.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) vizsgálatot indított az ügyben. A szóban forgó gépet – mely a BBC cikke szerint egy 737-800-as típus – az FAA adatbázisa szerint 2015 júniusában állították forgalomba. A légitársaság nem közölte, hogy mikor volt a gép hajtóművének utolsó karbantartása.
A BBC megjegyzi: a Southwest Airlines szakemberei már vizsgálják a repülőt, egyúttal a légitársaság azt is elmondta, hogy ők felelősek a szóban forgó alkatrészek karbantartásáért.
A Boeing az elmúlt időszakban egy sor probléma miatt került be a hírekbe. A sort egy januári eset nyitotta, amikor az egyik gépükről repülés közben szakadt le a törzs egy része. A súlyos incidensek azóta csak szaporodnak:
- egy héttel később arról írtunk, hogy úgy szállt fel egy Boeing repülő, hogy repedt volt az ablak a pilótafülkében, majd
- lángra lobbant egy Boeing 737-es hajtóműve,
- de megesett az is, hogy a levegőben gyulladt ki, ezért kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing teherszállító.
- Sőt, egyszer az orrkerék is leesett egy felszálló Boeingről,
- majd újabb Boeing-gépekben találtak hibákat.
- Kiderült, hogy több csavar is hiányzott a repülés közben kiszakadt ajtóból.
- Bekerült a hírekbe, hogy kimustrált Boeingekből hiénáznák ki az autóalkatrésznek valót, hogy
- felszállt a United Airlines Boeing 757-ese, majd elkezdett szétesni a szárnya, hogy
- felszállás közben hagyta el a kerekét egy Boeing 777-es, illetve hogy
- félig nyitott raktérajtóval érkezett meg egy gépük Portlandbe.
Egy vizsgálat szerint ráadásul a Boeing 737 Max géptípus gyártásánál használt 89 alkatrészből csupán 56 felel meg a minőségi és biztonsági követelményeknek. Időközben a cég vezérigazgatója is lemondott.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.