Tech hvg.hu 2024. április. 08. 08:54

Felszállás közben elkezdett széthullani egy Boeing repülőgép hajtóműve – videó

A szárnyban is kárt tett a hajtóműről leváló borítás egy Boeing 737-800-as gépen vasárnap. A gép felszállt, de megszakította a repülést.

Sorra esnek ki a gyártási problémák miatti csontvázak a Boeingnél, az elmúlt időszak nagy visszhangot kiváltó problémái után vasárnap egy újabb gépükkel támadt gond. Az amerikai Southwest Airlines 3695-ös járatának hajtómű-burkolata felszállás közben kezdett leválni, kárt téve a szárnyban is – írja a The Guardian.

A jelek szerint a gép már nem tudta megszakítani a felszállást, és 3140 méter magasságba is emelkedett, majd 25 perc múlva biztonsággal leszállt a denveri nemzetközi reptéren. A járat – fedélzetén 135 utassal és hatfős személyzettel – Houstonba tartott volna. Az idejekorán véget ért repülés során senki nem sérült meg.

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) vizsgálatot indított az ügyben. A szóban forgó gépet – mely a BBC cikke szerint egy 737-800-as típus – az FAA adatbázisa szerint 2015 júniusában állították forgalomba. A légitársaság nem közölte, hogy mikor volt a gép hajtóművének utolsó karbantartása.

Nem szeretne Boeing repülőre szállni? Ezen az oldalon nézheti meg, hogy melyik járatot milyen gép teljesíti

Egy új weboldalon pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság. A Boeing repülőivel kapcsolatban az utóbbi időben felmerült, gyártói hanyagságból fakadó biztonsági problémák közepette ez sokaknak lehet fontos.

A BBC megjegyzi: a Southwest Airlines szakemberei már vizsgálják a repülőt, egyúttal a légitársaság azt is elmondta, hogy ők felelősek a szóban forgó alkatrészek karbantartásáért.

A Boeing az elmúlt időszakban egy sor probléma miatt került be a hírekbe. A sort egy januári eset nyitotta, amikor az egyik gépükről repülés közben szakadt le a törzs egy része. A súlyos incidensek azóta csak szaporodnak:

Egy vizsgálat szerint ráadásul a Boeing 737 Max géptípus gyártásánál használt 89 alkatrészből csupán 56 felel meg a minőségi és biztonsági követelményeknek. Időközben a cég vezérigazgatója is lemondott.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.