Hatalmas mennyiségű adat került illetéktelen kezekbe az Egyesült Államokban. Az AT&T telekommunikációs szolgáltató már vizsgálja az esetet.
Miután notóriusan tagadta, végül elismerte az amerikai AT&T távközlési szolgáltató, hogy az ő rendszereikből szivárogtak ki 73 millió jelenlegi és korábbi ügyfél adatai – írja a Bleeping Computer.
Mint a portál felidézi: a cég hetek óta állította, hogy a hatalmas adatbázis nem tőlük szivárgott ki. Azt továbbra is állítják, hogy nincs jele a rendszereikbe történő behatolásnak, de azt megerősítették, hogy volt és jelenlegi ügyfelek adatairól van szó.
„Az előzetes elemzésünk alapján az adatkészlet 2019-esnek vagy korábbinak tűnik, és nagyjából 7,6 millió jelenlegi, valamint 65,4 millió korábbi AT&T felhasználót érint” – fejtette ki a cég. A Bleeping Computer saját vizsgálata is arra utal, hogy az adatok a cég rendszereiből szivároghattak ki.
A felhasználói fiókok védelmét biztosító jelkódokat is megszerezték a támadók, így a szolgáltató visszaállította azokat – mindenkinek újat kell beállítania.
Az adatok (címek, társadalombiztosítási számok, jelkódok) egy darkwebes, illegális piactéren tűntek fel. Az ügyfelek a Have I Been Pwned oldalán is ellenőrizhetik, hogy érintettek-e az incidensben.
2023 elején az amerikai T-Mobile rendszereit is támadás érte, akkor 37 millió felhasználó adatai kerülhettek illetéktelen kezekbe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.