Tízből kilenc keresést a Google felületén végeznek a felhasználók. Erre a piacra törne be saját termékével a ChatGPT-t már sikerre vivő OpenAI.
A keresőpiacot jelen állás szerint piacnak is nehéz nevezni: a Google gyakorlatilag egyeduralkodó, a Statcounter szerint 91,47 százalékos részesedést birtokolt januárban, míg a Bing tisztes távolságból követte az eseményeket, 3,43 százalékos morzsát hasítva a keresőpiaci tortából. Beszédes, hogy még ez a harmatos teljesítmény is elég volt a második helyhez.
A The Information értesülései szerint az OpenAI megtörné a dominanciát: a ChatGPT-t is fejlesztő vállalat saját kereső létrehozásán dolgozik. A lap érdekes cserekereskedelemről ír: míg a Microsoft Bing/Copilot keresőszolgáltatása mögé az OpenAI mesterséges intelligenciáját tették, addig az OpenAI készülő szolgáltatásának keresős részét a Microsoft szolgáltathatja.
Ez az új MI néhány mondat alapján már olyan videót készít, hogy tényleg nehéz megkülönböztetni a valóságtól
Két-három sornyi begépelt szövegből akár egyperces, gyakorlatilag teljesen valósnak ható videót is létrehoz az OpenAI új eszköze, a Sora.
Az OpenAI egyelőre nem nevesített keresője gyorsabb lehet a jelenlegi megoldásoknál.
Egyelőre azonban még semmi sem hivatalos, és jó kérdés, hogy az OpenAI mennyire tudja megingatni a Google egyeduralmát. Azt ugyanis érdemes figyelembe venni, hogy egy éve a Microsoft mindent megtett az MI-vel felokosított Bing népszerűsítéséért – és egy év távlatában csak annyit sikerült elérniük, hogy a 2,81 százalékos keresőpiaci részesedésük 3,43 százalékra nőtt a Statcounter adatai szerint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.