Áramszünet okozta a szolgáltatáskiesést a Vodafone-nál. A hibát átirányítással hidalták át. A szolgáltató hálózata most túlterhelt.
A Telekom és a Vodafone Magyarország ügyfelei január 2-án kimaradást tapasztalhattak a szolgáltatások működésében. Ahogy arról beszámoltunk, a probléma a hanghívás mellett az sms-ezést és a mobilnetezést is érintette.
A Vodafone közlése szerint a kimaradást áramszünet okozta az egyik szerverközpontban. Nem sokkal korábban ugyanezt nevezte meg a probléma forrásaként a Telekom is. Ezek alapján több mint valószínű, hogy ugyanarról a közösen használt szerverközpontról van szó, amely mindkét operátor működése szempontjából kritikus infrastruktúrát biztosít.
A hiba ideje alatt több kormányközeli finanszírozású kiadvány – például az Origo és a Mandiner is – elérhetetlenné vált, illetve hírünk publikálásakor továbbra is elérhetetlen. Vélhetően ezek kiszolgálása is ugyanonnan történik.
A Vodafone közlése szerint a forgalmat átirányították, majd szolgáltató munkatársai a hibát elhárították, így a mobilszolgáltatások ismét zavartalanul működnek.
Előfordulhat azonban, hogy néhány mobilkészülék automatikusan nem csatlakozik újra a hálózathoz. Ezekben az esetekben egyszerű megoldás lehet a készülék újraindítása, vagy repülőgép üzemmódba váltása, majd visszaállítása, amely megoldja a problémát.
Jelenleg a Vodafone ügyfélszolgálata túlterhelt – írják.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.