Hidrogént kell üzemanyagként tankolni abba a két új drónba, melyeket az izraeli HevenDrones fejlesztett. A cég szerint ezzel újradefiniálják a drónozás fogalmát.
Újfajta drónt mutatott be az üzemanyagcellás drónok fejlesztéséről ismert izraeli HevenDrones. A Monacóban leleplezett H2D200 és a H2D250 modellek előnyeként a szokatlanul jó üzemidőt említik.
A nagyjából 4,5 kg hasznos teher felemelésére képes H2D200 az üzemanyagcellának köszönhetően akár 510 km-t is képes megtenni, és akár 4 órán át is a levegőben tud maradni.
A H2D250 ehhez képest nagyobb teherbírásra képes – akár 10 kilót is el tud vinni –, hatótávolsága 750 km, repülési ideje pedig 8 óra is lehet.
15 percen át repült az eddigi legnagyobb hidrogénmeghajtású utasszállító repülőgép
Az amerikai Universal Hydrogen nevű cég egy 40 üléses Dash-8 típusú repülőgépet alakított át úgy, hogy üzemanyagcellás repülőgépként is képes legyen a magasban szárnyalni.
Bentzion Levinson, a vállalat vezetője szerint a két új drónt úgy készítették el, hogy a mesterséges intelligencia képességeit a lehető legjobban ki lehessen aknázni. Emellett az sem mellékes, hogy a drónok tiszta energiaforrást használnak a repüléshez, így úgy tudnak nagy távolságokat megtenni, hogy közben nem károsítják a környezetüket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.