Rövidesen már minden felhasználónál megjelenhet a YouTube egyik újítása, melynek bizonyára senki sem fog örülni: reklámblokkoló használatával nem fognak elindulni a videók.
Egy ideje már teszteli a YouTube az új, reklámblokkoló-blokkoló szigorítását – több változatot is kipróbáltak már, a cél azonban közös: leszámolni minden reklámblokkoló-próbálkozással, vagy meggyőzni a felhasználókat a reklámmentes előfizetésre való áttérésre.
Eddig sokan lélegezhettek fel a hírek láttán, hogy náluk még nem jelent meg a szigorítás, de ennek rövidesen vége: a YouTube hivatalosan is megerősítette a The Verge érdeklődésére, hogy megkezdik a globális bevezetést.
Így rövidesen már mindenkinek, aki jelenleg reklámblokkolót használ, két választása lesz:
- vagy kikapcsolja azt, legalábbis a YouTube-ot a kivételekhez adja,
- vagy előfizet a YouTube Prémium-csomagjára. Ez Magyarországon havi 1790 forintba kerül.
Fontos hangsúlyozni, hogy bár valóban zavaró lehet, amikor egy reklám rendszeresen félbeszakítja a videót, de a tartalomgyártók és a technológiai vállalatok bevétele egyaránt ebből származik, így a reklámblokkolók használata egyértelmű károkat okoz minden félnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.