Egyáltalán nem mindegy a mobilgyártók számára, hogy miként fogadják készülékeiket a világ egyik legnagyobb piacán, Kínában. A napokban nagyon jó hírek érkeztek a régióból.
A legújabb piackutatási adatok szerint a kínai fogyasztók soha nem látott szintre növelik az okostelefonokra fordított kiadásaikat, ez pedig ígéretes kilátásokat jelent az Apple számára a csúcskategóriás iPhone-ok kritikus piacán – írja a CNBC.
Az okostelefonok átlagos eladási ára Kínában tavaly elérte a 450 dollárt, és idén várhatóan tovább emelkedik. Ez a növekedés az Apple legújabb termékbevezetéseinek és a kínai gyártók által elfogadott csúcskategóriás stratégiáknak köszönhető, amelyek a prémiumkategóriás készülékek szélesebb választékát kínálják a fogyasztóknak. Az idei év első negyedévében az okostelefonok átlagos eladási ára közel 5 százalékkal nőtt, és mivel ez már a harmadik ilyen negyedév, ez azt jelzi, hogy az okostelefonokra fordított kiadások tartósan növekednek az említett piacon.
A csúcskategóriás okostelefonok piacának rugalmassága, amit az átlagos eladási ár (ASP) emelkedése jelez, pozitív kilátásokat mutat az Apple számára, amely túlnyomórészt ebben a szegmensben versenyez. Annak ellenére, hogy Kínában a teljes okostelefon-piac éves szinten csaknem 12 százalékkal esett vissza, a 600–800 dolláros és az 1000–1600 dolláros árszegmensek növekedést mutattak az év első negyedévében.
Mindemellett az Apple volt az egyetlen kínai szállító az öt legjobb beszállító közül, amely a második negyedévben is növelni tudta szállításait.
Sokan cserélik le az okostelefonjukat, de egyre kevesebben választanak ilyenkor újat
Nyolcadik egymást követő negyedéve, azaz a koronavírus-világjárvány dereka óta folyamatosan esik az okostelefon-piac forgalma. Kivétel azért akad, ráadásul jól kifizetődő. Az Apple pedig bár nem a dobogót tetején áll, mégis kitűnik a sorból.
Az Apple legnagyobb vetélytársa ezen a piacon és a prémiumszegmensben továbbra is a Huawei, annak ellenére, hogy a vállalat továbbra jelentős kihívásokkal néz szembe az Egyesült Államok szankciói miatt, amelyek megzavarták a kritikus technológiához való hozzáférését, és hatással voltak globális üzletére. Míg a nemzetközi helyzet továbbra is kihívást jelent a Huawei számára, a kínai csúcskategóriás piacra való összpontosítása jelzi a vállalat eltökéltségét, hogy fenntartsa jelenlétét, és továbbra is jelentős versenyző maradjon a prémium okostelefonok szegmensében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.