Egyelőre nem tudta legyűrni a Twittert a felhasználók számában a Threads, sőt, az aktív felhasználók száma a kezdeti lelkesedés után jelentősen mérséklődött.
Mark Zuckerberg cége, a Meta július 6-án indította el a legújabb közösségi oldalát Threads néven, bevallottan az Elon Musk tulajdonosváltása óta küszködő Twitter/X riválisának szánva azt.
A Threads valóságos repülőrajtot vett, mindössze öt nap alatt elérte a 100 millió felhasználót – már ami a regisztrációk számát illeti. Innen már csak egy cél lehet: megtartani őket. Ennek kapcsán viszont maga Zuckerberg tett nyilatkozatot. Elmondta, a Threads a felhasználóinak több mint felét elvesztette – minden valószínűség szerint az aktív felhasználók tekintetében.
„Ha van több mint 100 millió ember, akik regisztrálnak, ideális esetben remek lenne, ha mindegyikük, vagy legalább a felük megmaradna. Itt azonban még nem tartunk” – fogalmazott, ugyanakkor a kialakult helyzetet „normálisnak” nevezte, és elmondta, hogy az új funkciók érkezésével ez vélhetően javulni fog. Ezek közé sorolható egy teljesértékű asztali böngészős változat, valamint a keresés funkció bevezetése is – részletezi a Reuters.
Mindössze 5 hónap alatt pattintották össze a Zuckerberg-birodalom mérnökei a Threads közösségi oldalt
Adam Moseri, az Instagram vezetője beszélt az új platformról, például arról, hogy mennyi időbe telt a Threads fejlesztése, amiből az is kiderül, hogy mikor láthatták úgy a Metánál, hogy ideje belekezdeni egy Twitter-rivális megalkotásába.
A jelek szerint tehát egyelőre megakadt a Twitter legyőzésére indított projekt, ám hosszú távon még nincs lefutva a meccs, főleg, hogy Elon Musk a napokban át is nevezte a platformot X-re, bár néhány logó lecserélésén túl azóta sem történt érdemi változás, a név és minden korábbi utalás is maradt a régi, némi káoszt teremtve a közösségi felületen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.