54 millió dollárért, azaz nagyjából 18 milliárd forintért kelt a Wargraphs nevű cég. Az akvizíció különlegessége, hogy a Wargraphsnak mindössze egyetlen alkalmazottja van. Ez is bizonyítja egy egyszemélyes startup lehetőségeit a játékiparban.
Miközben a játékipar vezető híre már hónapok óta a Microsoft-Activision ügylet (ami csaknem akar lezáródni), vannak még fölöttébb figyelemre méltó üzletkötések. Például a svéd M.O.B.A. (Multiplayer Online Battle Arena) Networks bevásárlása. A Wargraphs nevű egyszemélyes startupot nézte ki magának, és nem kevesebb, mint 54 millió dollárt kínált érte – írja a TechCrunch. Az M.O.B.A Network szerencsejáték-közösségeket vásárol, fejleszt és üzemeltet a globális játékpiac számára. A vállalat a világ egyik legnagyobb játékközösségi hálózatának tulajdonosa, 20 webalapú globális márkával, valamint az Union For Gamers (UFG) YouTube-hálózattal és több mint 1000 tartalomkészítővel.
Ritkán adnak ennyi pénzt egy egyszemélyes vállalkozásért, bár a Wargraphs esetében ez érthető. Sikerének magyarázata a League of Legends online stratégiai játékhoz köthető Porofessor nevű alkalmazás. Az app célja, hogy segítse a játékosokat játékstatisztikáik nyomon követésében és javításában. Az alkalmazás kiszolgálja a piac kritikus szükségleteit, támogatja a League of Legends játékosokat azáltal, hogy részletes statisztikákat, meccs utáni elemzéseket, visszajátszásokhoz való hozzáférést és egyéb játékmenet-javító funkciókat kínál.
A Wargraphs egyébként más játékokhoz is készít elemzéseket, ilyenek például a Legends of Runeterra és a Teamfight Tactics. A Porofessor 10 millió letöltést gyűjtött össze az Overwolf platformon és több mint 1,25 millió napi aktív felhasználója van, mind a platform, mind a közvetlen webhelyforgalmat figyelembe véve.
A Wargraphs további érdekessége, hogy nem volt külső finanszírozója. Ennek ellenére sikerült nyereséges maradnia tízéves fennállásának nagy részében, és a bevétele az utolsó pénzügyi évben elérte a 12,3 millió eurót. A Wargraphs önfinanszírozási megközelítése tehát rendkívül jövedelmezőnek bizonyult, és példaként szolgálhat arra, hogyan jelenthetnek nyereséget a különböző stratégiák a fogyasztói szegmensben – jegyzi meg a Your Story.
A Wargraphs azon megközelítése, hogy elemző eszközöket hoz létre a népszerű játékokhoz, egyedülállóan pozícionálja őt a játékok ökoszisztémáján belül. A sikere rávilágít a játékiparban rejlő egyedi üzleti modellekben rejlő lehetőségekre is, és más vállalkozókat is arra ösztönözhet, hogy keressenek réstermékeket a virágzó játékökoszisztémán belül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.