Búcsút int a YouTube a Történetek-funkciónak, hogy inkább a Shorts felé tereljék a felhasználókat.
Vége a történetnek: néhány héten belül végleg megszűnik a YouTube Történetek-funkciója, melyet egykoron minden online platform lelkesen másolt az Instagramról, ám – főleg a TikTok térhódításának köszönhetően – az ilyen tartalmak már nem olyan népszerűek, mint voltak egykoron.
A YouTube június 26-án végső búcsút vesz a rövid, 2018-ban elindított, kizárólag mobilon elérhető videós formátumtól, ezt követően nem lehet majd ilyeneket létrehozni többé – írja a TechCrunch.
Az ilyen tartalmak – hasonlóan az Instagram és a Snapchat változatához – meghatározott időn belül eltűnnek, a YouTube-nál hét nap után vált kámforrá egy ilyen videó.
A tartalomgyártókat a platform több módon is tájékoztatni fogja a megszűnésről, ami azonban csak annyit jelent majd, hogy június 26. után nem lehet majd új történeteket létrehozni: az addig legyártott videók azonban még a hétnapos intervallumban elérhetőek maradnak.
Vasszigort vezet be a YouTube: addig nem indulnak majd el a videók, amíg ki nem kapcsoljuk a reklámblokkolót
Már teszteli a YouTube az új, reklámblokkoló-blokkoló funkcióját, ami meggátolná egy videó lejátszását mindaddig, amíg a felhasználó nem kapcsolja ki a hirdetéseket tiltó programot. A YouTube-nak ugyanis csak a reklámokból van pénze.
A YouTube a Shorts nevű, alapvetően hasonló funkció felé kívánja terelni a felhasználókat ezután, ami nagyban hasonlít ahhoz, amit a TikTok kínál.
Mint arról beszámoltunk, hamarosan a reklámok terén is nagy változások érkeznek a platformra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.