Tech hvg.hu 2023. május. 13. 08:03

Vasszigort vezet be a YouTube: addig nem indulnak majd el a videók, amíg ki nem kapcsoljuk a reklámblokkolót

Már teszteli a YouTube az új, reklámblokkoló-blokkoló funkcióját, ami meggátolná egy videó lejátszását mindaddig, amíg a felhasználó nem kapcsolja ki a hirdetéseket tiltó programot. A YouTube-nak ugyanis csak a reklámokból van pénze.

A reklámok részei az internetnek: a tartalomgyártók és a technológiai vállalatok bevétele egyaránt ebből származik, így a reklámblokkolók használata egyértelmű károkat okoz minden félnek.

Így van ez a YouTube-on is, ahol a videók után keletkező reklámbevételekből részesülnek a tartalomgyártók is – és bármennyire is zavaróak ezek olykor, amikor egy izgalmas részt vágnak félbe váratlanul, ezek blokkolása kárt okoz a videó készítőjének és a platformnak egyaránt.

Ennek ellenére a reklámblokkolók rendkívül népszerűek, minden böngészőhöz érhető el több ilyen bővítmény, és ezekkel a youtube-os reklámok jellemzően teljesen eltüntethetőek.

De lehet, hogy már nem sokáig – a Google videós platformja ugyanis a jelek szerint megelégelte ezt, és lépett. Erről a 9to5Google szerint a hét elején kezdtek posztolni a felhasználók a Redditen.

A YouTube ugyanis a jelek szerint egy új módszert tesztel, ami abból áll, hogy amennyiben a platform reklámblokkolót észlel, egyszerűen letiltja a videók lejátszását mindaddig, amíg a felhasználó nem kapcsolja ki azt – vagy fizet elő a reklámmentes prémium szolgáltatásukra.

Ilyen figyelmeztetés ugrik fel a reklámblokkolót használóknál.
Reddit

Hogy mennyire komolyak a platform szándékai azt egy YouTube-alkalmazott reddites megerősítő válaszából is lehet sejteni – bár ő kiemelte, hogy mindez egyelőre csak kísérlet.

Több videót is 18+-osra állít át a YouTube, csak bejelentkezve lehet őket megnézni

A YouTube mostantól jóval szigorúbban veszi az étkezési zavarokkal kapcsolatos tartalmakat, így azokat is csak a 18 éven felüliek nézhetik meg, amelyek oktató szándékkal készülnek.

Az egyelőre nem ismert, hogy mikor vezetheti be az igen súlyos, tesztelés alatt álló szigorítást a YouTube, a szándék érthető.

A Redditen azonban sok felhasználó panaszkodik arra, hogy az elmúlt években jelentősen több lett a reklám a platformon.

Idővel azonban minden bizonnyal kiterjeszt majd valamilyen reklámblokkoló-ellenes megoldást a Google minden YouTube-felhasználónak, hiszen jelentős bevételektől esnek el így. Nemrég azonban egy hirdetéstípustól végleg búcsút vett a platform.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés