A Destinus nevű svájci startup cég egyszerre két szempontból is forradalmasítaná a légi közlekedést: nemcsak kizöldítené, de fel is gyorsítaná azt.
Európából Ausztráliába jelenleg nagyjából 20 órába telik eljutni egy utasszállító repülőgéppel. A svájci Destinus nevű startup cég azonban négy órára csökkentené le az utazási időt, méghozzá egy hiperszonikus sebességre gyorsított repülőgéppel.
A The Next Web beszámolója szerint a céget az orosz milliárdos, Mihajil Kokorics alapította, a célja pedig egy hiperszonikus repülőgép kifejlesztése. Ez a jármű azonban nem hagyományos üzemanyaggal, hanem hidrogénnel üzemelne. A vállalat egy, a hangsebesség legalább ötszörösével közlekedő repülőgépet szeretne elkészíteni. Ez több mint 6000 km/h sebességet jelentene.
Ha sikerül elkészíteni a légi járművet, négy óra leforgása alatt lehetne eljutni Frankfurtból Sydneybe, Londonból New Yorkba pedig 90 perc lenne az út.
A gép 50 kilométeres magasságban utazna, hogy a légellenállás minél kevesebb problémát okozzon. A hiperszonikus repülőgép hidrogént használna üzemanyagnak a fel- és leszálláshoz, egy másik (lényegében rakéta) hajtómű pedig az 50 km-es magasság elérésében segítene. A cég azt állítja, hogy a repülőgép karbonsemleges, csak hőt és vizet juttatna a levegőbe.
Megtervezték a repülőgépet, amivel nullára csökkentenék a repülés szén-dioxid-kibocsátását
A brit Aerospace Technology Institute szerint repülőgépe egyetlen feltöltéssel több mint 8600 km-t tud majd megtenni.
A cég szerint az első gép, ami 25 utast tudna legfeljebb 7500 km-es távolságba elvinni, az évtized végére készülhet el. Az utána következő repülők már nagyobbak lesznek, és akár 100 utas is lehet majd a fedélzetükön.
A Destinus már két alkalommal is sikeresen tesztelte a gépe prototípusát.
Ez azonban még nem jelenti azt, hogy a gép valóban el is tud készülni az évtized végéig. A hidrogénüzemű repülőgépek fejlesztése még mindig gyerekcipőben jár, arról nem is beszélve, hogy ha el is készülnek, akkor is jóval drágább lesz velük az utazás, mint a hagyományos repülőgépekkel. A világ legnagyobb ilyen repülőgépe jelenleg 10 percen át tudott csak a levegőben lenni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.