Kevésbé áll majd mindenek felett a mobilos fejlesztés, a fókusz a PC-s, konzolos fejlesztésekre kerül – ezzel indokolja a francia Gameloft a több mint 90 főt foglalkoztató budapesti stúdiójának bezárását.
Iparági források alapján hétfő este elsőként számoltunk be arról, hogy bezárja évtizedes múltra visszatekintő budapesti stúdióját a Gameloft videójátékfejlesztő és -kiadó. A Gameloft Budapest ügyvezetője, Viola Zoltán hétfőn keddre ígért nekünk hivatalos tájékoztatást az ügyben, amely nem sokkal este hat óra előtt meg is érkezett.
A válasz értelmében a Gameloft „szűkíti a fókuszát” a PC-s és konzolos szegmensre fókuszálva, „hogy emelje a növekedési potenciálját, ami miatt racionalizálnia szükséges a prioritásait, és átfókuszálni néhány erőforrását és befektetését”.
A cég ennek megfelelően részben csökkenti erőfeszítéseit mobilos játékfejlesztési aktivitásain.
„Ami ahhoz a nehéz döntéshez vezetett, hogy bezárjuk a Budapesti stúdiónkat. Az érintett csapatok értesítve lettek erről a döntésről, és dolgozunk azon, hogy a lehető legjobb megoldást találjuk meg az érintett alkalmazottaknak” – zárul a Gameloft válasza.
A Gameloft vezetését január elején vette át Alexandre de Rochefort. A vezérigazgató már akkor jelezte, megbízatásának egyik prioritása a „reorganizáció”.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.