Az Amazon egyelőre csak az Egyesült Államokban vezeti be az Alexa azon új funkcióját, ami valószínűleg sok felhasználónak nem fog tetszeni.
A jelek szerint az Amazon nagyon szeretné elérni, hogy az Alexa felhasználói a jövőben többet vásároljanak. A cég egy új funkciót jelentett be, ami ezt segíti elő – ez a Customers Ask Alexa. A vállalat szerint a funkció lehetővé tenné a cégek számára, hogy reklámokkal válaszoljanak az olyan kérdésekre, mint például, hogy „hogyan távolíthatom el a macska/kutya szőrét a szőnyegből?”.
Ahogy a TechCrunch emlékeztet: korábban az ilyen kérdésekre általános tippeket adott válaszként az Alexa, az új funkció azonban ezekre a jövőben szponzorált termékleírásokkal válaszol majd.
A vállalat szerint az Amazon keresősávjában 2022 végétől, az Echo eszközökben pedig 2023 közepétől lesz elérhető az újdonság.
Akár az elhunyt családtag hangján is szólhat majd a felhasználóhoz az Amazon Alexája
A funkció a gyász feldolgozásában is segíthet az Amazon szerint. Még nem tudni, mikor válik elérhetővé.
Az Amazon szerint egyébként a cégek által adott válaszokat (vagyis a reklámokat) moderálni fogja a vállalat, és elsőre csak azok a szervezetek próbálhatják ki, akiket az Amazon meghív. A hirdetők számára szélesebb körben 2023-tól lesz elérhető ez a fajta hirdetési mód.
Jó hír, hogy egyelőre csak az Egyesült Államokban indul el, így egy darabig eltart majd, mire Magyarországra is eljut.
Kérdés, a Customers Ask Alexa mekkora felháborodást vált majd ki a felhasználók körében. A plusz hirdetéseknek senki sem örül majd, arról nem is beszélve, hogy adatvédelmi aggályokat is felvet a funkció megléte.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.