A Wall Street elemzőinek várakozásait is felülmúlva története legnagyobb második negyedéves eredményéről adott számot csütörtök este az Apple.
A vállalat – melynek saját metódusa szerint az április elsejétől június végéig tartó időszak az üzleti év harmadik negyedévének számít – éves szinten 2 százalékkal tudta növelni bevételeit, így a most bemutatott három hónap során 83 milliárd dollárra tett szert. Ez egymilliárddal nagyobb az elemzői konszenzusnál.
Éves viszonylatban némileg csökkent a profit: a tavalyi 21,74 milliárd után az idei második naptári negyedévben 19,6 milliárd dollár maradt haszonként az Apple-nél.
Az iPhone-eladásokból 40,67 milliárd dollár folyt be (az éves növekedés +3%), Mac számítógépekből 7,38 milliárd dollár (-10%), az iPadekből 7,22 milliárd (-1,9%), a kisebb okoseszközökből (Apple Watch, AirPods, AirTag) 8,08 milliárd dollár (-7,8%).
A szolgáltatások – mint például az App Store és az Apple TV+ – továbbra is ontják a pénzt, ezúttal 19,6 milliárd dollárnyi bevételt generáltak (+12%) az amerikai cégnek. Tim Cook vezérigazgató közlése szerint a vállalat jelenleg 816 millió előfizetővel rendelkezik.
Az Apple tevékenysége egy másik vállalatra is nagy hatással volt: a Facebookot üzemeltető Meta tegnap adott hírt történetének első bevételcsökkenéséről, mely mögött részben az Apple adatvédelmi szigorítása áll.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.