Tech hvg.hu 2022. július. 25. 12:03

A vonatjegynél is olcsóbb lehet a repülőjegy a brit cég most készülő gépeire

Egy elektromos motor által vezérelt nagy ventilátor működteti majd azt a repülőgépet, amit rövid távú utazásokhoz lehetne igénybe venni a gyártó Faradair szerint. A cég azt ígéri: olcsó lesz.

Egyre több vállalat fordul a napenergiával működtetett technológia felé, az ugyanis nem csak olcsóbb lehet, jóval fenntarthatóbb is. Ez vezérli a Faradair nevű céget is, ami egy érdekes repülőgépet fejlesztene: az egyelőre koncepció szintjén létező masina elektromos lesz, és ha elkészül, a cég szerint olcsóbban lehet majd rá jegyet váltani, mint egy vonatra.

Az eszköz – aminek igazán hosszú neve van, Bio Electric Hybrid Aircraft, azaz BEHA – akár 19 üléssel is rendelkezhet majd, és egy elektromos motor által működtetett, óriási ventilátor fogja hajtani. A BBC szerint a gép belsejében egy kis gázturbina is lesz, ami a szükséges villamos energia pótlásában segít.

A projekt ötletgazdái szerint a BEHA-t úgy alakítják ki, hogy azzal a rövid kifutópályákon is fel-, illetve le lehessen szállni, ezáltal olyan helyeken is alkalmazható lehet, ahol egyelőre csak speciális repülőket tudnak fogadni. Ami a járatokat illeti: a Faradair kifejezetten rövid útvonalakban gondolkodik, ezért is lesz olcsó egy jegy.

Ha a Faradair komolyan gondolja az utasszállítást, akkor igen nagy lemaradásban van: az eVTOL-okkal (ezek az elektromos függőleges fel- és leszállásra képes repülőgépek) foglalkozó Volocopter és a Lilium már várhatóan 2024 körül megkezdik működésüket. A repülő taxikkal ellentétben a BEHA-nak ráadásul leszállópályára is szüksége lesz. Ez a masina viszont több embert szállíthat, ami fontos jellemző.

A Faradair úgy véli, különleges repülője már 2025-ben a levegő emelkedhet, de az első kereskedelmi járatok megjelenése csak 2027 környékén várható.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.