Tech hvg.hu 2022. július. 04. 11:03

Rászálltak Ukrajnára online is: 796-szor akarták megbénítani kritikus rendszereiket

Az oroszokkal szimpatizáló hackerek több száz alkalommal próbálták megbénítani Ukrajna rendszereit a háború február végi kitörése óta.

Háború Ukrajnában
Friss cikkek a témában

Azt eddig is lehetett tudni, hogy az Ukrajnában zajló háború mellett a kibertérben is zajlik összecsapás, és ezek intenzitása egyáltalán nem csökkent. A Bleeping Computer szerint az orosz megszállás kezdete, vagyis február vége óta 796 kibertámadást indítottak ismeretlenek az ukrán kormány vagy ukrán vállalatok ellen. A portál az ukrán kibervédelmi ügynökségtől, az SSSCIP-től kapott adatok alapján számolt be erről.

A hivatal szerint a hackelési kísérletek azóta is folyamatosak, noha a támadók egyre gyengébb módszerekkel próbálkoznak.

A jelentésből az is kiderül: az oroszok és a velük szimpatizáló hackerek összesen 281 alkalommal támadtak meg ukrán kormányzati célpontokat (köztük védelmi szervezeteket) a kibertérben. Emellett sok olyan eset is volt (összesen 242 incidens), amikor a hackerek információkat próbáltak megszerezni. Máskor pedig távközlési cégek rendszereit igyekeztek megzavarni.

A Microsoft egy áprilisi jelentésében azt közölte, hogy az orosz hackertevékenység és a katonai hadműveletek összehangoltan működnek a közös célok ellen. A cég példaként a március elsejei kijevi támadásokat hozta fel. Ezen a napon orosz rakéták csapódtak az ukrán főváros televíziós tornyába, miközben ismeretlenek kárt okozó kibertámadásokat és adatlopásokat követtek el médiavállalatok ellen.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Vállalkozás Mérlegen 2025. április. 01. 15:45

„A nők igénylik, hogy ne XS-es modelleken mutassuk be a bugyikat” – nemcsak üzlet, tabudöntögetés is a Redy

Miért lehet jobb döntés vállalkozásként hitelt felvenni, miközben sorban állnak a befektetők? Van-e értelme a „tökéletes” termék megalkotásának vagy ha van egy jó ötlet, többet ér gyorsan lépni és belevágni? Mennyiben különbözik az üzleti modell attól függően, hogy csokit vagy egy fehérneműt szeretnénk eladni? – a this is Redy alapítóival beszélgettünk.