Nyilvánosságra hozta a Spotify az év első negyedére vonatkozó pénzügyi eredményeit. Nem is olyan rosszak.
Bár a Spotify oroszországi szolgáltatásának felfüggesztése némiképp keresztbe tett a vállalat terveinek (1,5 millió előfizetőt veszítettek), összességében mégis sikerült bővítenie felhasználói bázisát az év első hónapjában. Ráadásul a korábbi borús előrejelzések ellenére éves szinten közel 24 százalékos bruttó bevételnövekedést jelenthetett be.
A Spotify növekedésről számolhatott be az összes kulcsfontosságú mérőszámot illetően. A Premium előfizetők száma immár 182 millióra rúg, ami kétmillióval több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Havi aktív felhasználók pedig 422 millióan vannak, ami 19 százalékos növekedést jelent 2021 első negyedévéhez képest.
A Spotify ezúttal távolabbi terveibe is bepillantást engedett: 2023-ra akár 187 millió előfizetője és 428 millió aktív felhasználója lehet. Ezek a számok egyébként beszédesen mutatják a Spotify dominanciáját a zenei streaming piacon. A szolgáltató legközvetlenebb vetélytársa az Apple (Apple Music), ennek a szolgáltatásnak a legutóbbi becslések szerint körülbelül 60 millió előfizetője van.
A Spotify jelenleg is több oldalról fejleszti szolgáltatását, hogy így is növelje előfizetői/felhasználói bázisát. A közelmúltban vezette be például az élő audioszolgáltatást.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.