Az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) attól tart, hogy az 5G-s mobilhálózatok frekvenciatartományának kiterjesztése interferenciát okozhat a repülőgépek navigációs rendszereiben.
Végezzenek elemzéseket arról, hogy az 5G-s mobilhálózat által használt frekvenciasáv kiterjesztése okozhat-e interferenciát – erre kéri a repülőgépgyártókat, a léginavigációs berendezések gyártóit és a pilótákat is az FAA, jelentette az AIRportal repülésügyi szakoldal.
A felhívás apropója, hogy a decembertől életbe lépő szabályok a 3700-3980 MHz-es tartományban is engedélyezni fogják a mobilszolgáltatást az USA-ban, egyes rádiónavigációs berendezések pedig a 4200-4400-as sávot használják.
Nagyon hamar baj lesz az 5G-ből. Mit tehetünk ellene?
Már most is rengeteg energiát igényelnek, de az évtized végére megtízszereződik a fogyasztásuk. Ezzel a felütéssel nehéz lenne eladni a világnak a mostanában 5G-re váltó mobilhálózatokat. A telekommunikációs óriások nemcsak azt tervezik megakadályozni, hogy a hátrányok felzabálják az új generációs hálózatok által biztosított előnyöket, más módon is zöldítenék a szektort.
Az FAA értesítőjében azt sürgeti, hogy a légitársaságok figyelmeztessék a pilótákat a repülőgépes rendszerek működési hibáira, köztük az érintett berendezések lehetséges leállására is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.