Tech hvg.hu 2021. november. 03. 11:13

Menőnek tűnik a Facebook új neve, de héberül nem cseng túl jól a Meta

Ha nem tudja elsőre, hogy héberül mit jelent a meta szó, akkor ne essen kétségbe: a jelek szerint Mark Zuckerberg sem tudta.

Alig egy hete jelentette be Mark Zuckerberg, hogy megváltoztatja a Facebook nevét. Miközben a közösségi oldalnak ez maradt a neve, az anyacéget már nem így, hanem Metának hívják. A cég azért kapott új nevet, mert Zuckerberg szerint ez reflektál a legjobban arra a tervre, hogy a közösségi térből egy „élő-lélegző” világot kívánnak építeni a virtuális valóságban.

Úgy tűnik azonban, hogy a Meta szó hallatán nem mindenhol fognak a metaverzumra asszociálni a felhasználók. A BBC figyelt fel rá, hogy Izraelben – pontosabban a héber nyelvet beszélők körében – komoly derültséget váltott ki a változás. Kiderült ugyanis, hogy a meta szó héberül halált, halottat jelent, így azóta sokan a #FacebookDead hashtaggel látják el a témával kapcsolatos bejegyzéseiket a Twitteren. Ez magyarul nagyjából annyit tesz: a Facebook halott.

Persze nem a Facebook az egyetlen cég, amelyiknek neve vagy szlogenje nem aratott osztatlan sikert a világ más tájain.

Amikor például a KFC az 1980-as években Kínában kezdett el terjeszkedni, a „finger lickin' good” szlogent használta, amit magyarra úgy lehetne lefordítani, hogy „a tíz ujjadat is megnyalod utána”. Ehhez képest a szlogen kínai nyelvű fordítása a ”rágd le az ujjaidat” jelentéssel bír. Tegyük hozzá: ez nem annyira vetette vissza a KFC sikerét, ami az egyik legnagyobb gyorsétterem lett a távol-keleti országban.

De a Nokiának is volt már hasonló kellemetlensége: a Lumia név a spanyoloknál nem okozott osztatlan sikert, a szó ugyanis a prostituált szó szinonimája.

A Rolls-Royce kénytelen volt megváltoztatni az egyik autója nevét. Míg a jármű eredetileg a Silver Mist – vagyis ezüst köd – nevet kapta, németül azonban a jelentése az, hogy trágya, ürülék. Ezek után az autót inkább Silver Shadow-ra keresztelte a cég. Hasonlóan járt a Honda is, amelyik először Fitta néven szerette volna piacra dobni az egyik járművét, ám kiderült: svédül a fitta a vagina egy vulgáris megnevezése. Így lett végül az autóból a mára jól ismert Jazz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.