A Samsung is megerősítette azt a hírt, hogy a felhasználói élmény növelése érdekében eltávolítja a hirdetéseket néhány előre telepített telefonos alkalmazásából.
Nincs mit szépíteni azon, hogy a felhasználók nem kedvelik túlságosan a reklámokat, különösen, ha ezek egy telefongyártó saját alkalmazásait „színesítik”. Éppen ez a helyzet a Samsung esetében: a Galaxy telefonok előre telepített Samsung alkalmazásainak egy része hirdetéseket tartalmaz, és vannak, akik éppen emiatt nem vesznek ilyen készüléket.
Hamarosan megváltozhat ez a gyakorlat, ugyanis az Android Authority értesülése szerint (amit később a Samsung is megerősített) a dél-koreai gyártó úgy döntött, hogy eltávolítja ezeket a hirdetéseket alkalmazásaiból a letisztultabb felhasználói élmény érdekében. Ez persze nem jelenti azt, hogy ettől kezdve egyáltalán nem lesz reklám egy Samsung-telefonon. Az ilyen készülékekre ugyanis harmadik fél (például a Microsoft) alkalmazásait is telepítik, és ebbe már nem kíván beleszólni a gyártó.

A Samsung mobilágazatának főnöke mindenesetre elmondta, hogy el lesznek távolítva a hirdetések olyan alapvető alkalmazásokból, mint az Időjárás, a Samsung Pay és a Samsung Themes. Erre feltehetően egy One UI frissítés után fog sor kerülni, azonban hogy mikor, arról egyelőre még nincsenek információk, mint ahogyan arról sem, hogy ez a változás globális lesz-e vagy csak Dél-Koreára korlátozódik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.