Amióta techvilág a techvilág, a nagy cégek szívesen gúnyolják konkurenseiket. A Microsoft újabb trollkodása, amelynek célkeresztjébe az Apple, illetve a MacBook került, nem sikerült túl elegánsra.
Megszokhattuk már, hogy a nagy cégek szívesen mutatnak rá vetélytársaik vélt vagy valós gyengeségére. Igazi adok-kapokról van szó, hol az egyik, hol a másik vállalat válik érintetté, és a jól kieszelt csipkelődés akár elismerést is kelthet.
Úgy tűnik, mostanában az Apple került terítékre. Először az Intel támadta a windowsos PC-k előnyeit ecsetelve, pont azt a fiatalembert bevetve kampányába, aki korábban a Mac arca volt, legutóbb pedig a Microsoft jelentetett meg egy hirdetést, a Surface Prót fényezve. Korábban többször is (kissé gúnyosan) szóvá tették Redmondban, hogy az iPad Prót szívesen emlegeti számítógépként az Apple, sőt volt, hogy a MacBookot drága tréfaként aposztrofálták, különösen a Surface-szel összevetve. A tények alól azonban a Microsoft sem vonhatta ki magát: igen népszerű gépek a MacBookok.
A legutóbbi, a MacBookot támadó, 30 másodperces Surface Pro 7 hirdetés viszont kissé felemásra sikerült. A reklám a Microsoft indiai Twitter-fiókjába került fel (egy idő óta viszont már nem elérhető), és nem MacBookról beszél, hanem egy BackBook nevű, egyébként a MacBook Próra hajazó gépről. A Microsoft megjegyzi, hogy a „BackBookhoz” képest a Surface Pro sokoldalú formát, érintőképernyős bevitelt és „chiptől a felhőig tartó biztonságot kínál a Windows 10 Pro segítségével”. A reklám azt is sugallja, hogy a „BackBook hiányos”, például amiatt, hogy nincs levehető kijelzője. Ez utóbbi ténnyel tényleg nem lehet vitatkozni, más kérdés, hogy erre valószínűleg nincs is szüksége a felhasználónak, mondjuk mert van egy iPadje.
Azonban – mutat rá a ZDNet cikkírója – jóval problémásabb ennél az a név, amelyet a Microsoft gúnyosan a MacBooknak adott: BackBook (a back szó jelentése magyarul: vissza). Szerinte a vissza szócska olyan képzeteket kelthet, hogy egy ilyen géppel visszamegyünk a múltba, egy ilyen gép birtoklása visszafele mutató, esetleg arra utal, hogy egy MacBookkal sokkal nehezebb biztonsági másolatot (backup) készíteni. Mindez annak fényében válik kissé gyenge próbálkozássá, hogy a PC-piac tavaly indult újra növekedésnek, azonban az Apple MacBookjai jelentik az igazi hajtóerőt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.