A Firefox böngésző mögött álló Mozilla szerint a Facebooknak és Twitternek haladéktalanul lépéseket kell tennie, hogy a közelgő amerikai elnökválasztásra mérsékelni tudják a platformjukon terjedő álhíreket, dezinformációs kampányokat.
A Facebook és a Twitter segítségét kéri a Firefoxot működtető nonprofit vállalat, a Mozilla, hogy a november 3-i amerikai elnökválasztás ne az álhírekről szóljon, a választók minél kevesebb hazug állítással találkozzanak. A cég egy nyílt levelet is közzétett az egyik vezető amerikai napilapban, a Washington Postban. (A kinagyított, olvashatóbb verziót itt találja.)
A levélben a Mozilla elismeri a két vállalat igyekezetét, eddigi erőfeszítéseit, de úgy látják: azok nem elégségek. Szerintük sok múlik azon is, hogyan sikerül kezelni a platformok egyik súlyos gondját, az álhíreket, melyek természetesen nem csak a közelgő voksolás idején jelentenek gondot.
A Mozilla arra is kitér, milyen konkrét cselekedetet vár a két érintettől: az egyik, hogy a Facebook kapcsolja le az ajánlott csoportok (Group Recommendations), a Twitter pedig az úgynevezett népszerű topikok (Trending Topics) nevű funkcióját. A böngészőt készítő cég szerint a két programbeállítás
alkalmas az álhírek felerősítésére és gyors elterjesztésére, amiből értelemszerűen semmi jó nem származhat.
A Mashable szerint a Mozilla kérése nem teljesen alaptalan, főleg a Facebook esetében: a szolgáltatásban létrehozott csoportokban (persze nem mindegyikben) rengeteg a hamis információ, és az sem ritka, hogy dezinformációs kampányok céljából hoznak létre ilyeneket, jellemzően kamuprofillal.
A Mozilla által küldött levelet a cég minden munkatársa szignózta, és név szerint szólítják meg benne a Facebook-főnök Mark Zuckerberget, illetve a Twittert vezető Jack Dorseyt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.