A The Seed Company egy egyszerű, hagymákat ábrázoló hirdetést szeretett volna közzétenni a Facebookon, de az oldal algoritmusa nem engedte. A Facebook rendszere túlszexualizált tartalomnak látta a zöldségeket.
A Facebook hirdetéseket ellenőrző algoritmusa fontos eszköz a moderátorok számára, hiszen ezzel akadályozzák meg, hogy az oldalra oda nem illő képek kerüljenek fel. A szoftver azonban hajlamos hibázni, ennek következményét pedig az újfundlandi The Seed Company is megtapasztalhatta: a cég egy hagymamagokról szóló hirdetést szeretett volna feladni, de az algoritmus túl erotikusnak vélte a reklámhoz társított, vöröshagymákat ábrázoló képet – írta a BBC.
A különös esetnek egy egész bejegyzést szentelt a cég, az elutasított (törölt) hirdetést is megmutatva. Az ehhez társított fotón egy kosárnyi, egyébként Walla Walla fajtájú hagyma látható, más nincs is rajta. Ugyanakkor a Facebook algoritmusa valamiért női melleket, esetleg feneket nézett ki a képből, illetve a rajta lévő, egymáshoz szorosan tapadó hagymákból. Így nem is engedte kitenni a reklámot.
Mivel a hirdetés egyáltalán nem volt szabályokba ütköző, a Seed fellebbezett a döntés ellen. A Facebook viszonylag gyorsan reagált, és miután meggyőződtek róla, hogy a szoftver hibázott, elnézést kértek, és visszaállították a posztot. Meg Sinclair, a Facebook kanadai sajtófőnöke azt mondta: az algoritmus főleg a meztelenség kiszűrése miatt hasznos, és úgy tűnik, még a hagymák gömbölyded formájában is talál valami túl erotikusat.
Ennél valamivel nagyobb visszhangot generált egy két évvel korábbi eset, amikor a szoftver cenzúrázott egy Jézusról közölt képet, mert az alakon nem volt ing. Egyébként az oldalt kitaláló Mark Zuckerbergnek is van ilyen szűrője: a Facebook-főnök egy 12 fős “sereget” tart fenn, akik nagy gondossággal szűrik a bejegyzéseihez érkező kommenteket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.