A jelölt pedig nyilván nem csak a közösségi oldalon népszerűsítette magát, ott vannak a plakátok, szórólapok is.
Múlt csütörtökig több mint ötmillió forintot költött csak Facebook-hirdetésekre Koncz Zsófia, a Fidesz szerencsi győztese, aki Bíró László ellenzéki jelölttel mérette meg magát vasárnap. A Borsod megyei időközi-választást Koncz nyerte.
Az RTL Híradó szerint Koncz Zsófia a facebookos költéssel túllépte a teljes keretet: a közpénzek átláthatóságáért küzdő Transparency International szerint a hatályos jogszabály alapján egy jelölt most legfeljebb 5,4 millió forintot költhet
a teljes kampányára.
Koncznak több mint 18 ezer követője van a Facebookon; a kampány alatt igen aktív volt, az oldalon naponta jelentek meg szöveges-fotós bejegyzések, hogy szavazzanak rá. Azért, hogy ezek több emberhez eljussanak, Koncz fizetett posztban is hirdette őket. A végösszeg 5,5 millió forint környékén alakulhat, mert a pénzzel megtámogatott posztok (hirdetések) közül több még nem járt le – derül ki az RTL Híradóból.
A Facebook ma már nyilvánosan működő Hirdetéskezelőjében bárki rákereshet egy párt vagy politikai személy által indított, fizetett bejegyzésekre. A panel azt is mutatja, hogy a hirdetett tartalom potenciálisan mennyi embert ér(t) el, hogy a posztra egyenként mennyit költöttek, és ki finanszírozza azokat.
Koncz Zsófia nem nyilatkozott a csatornának, a Fidesz pedig azt közölte: minden szabályt betartottak.