Kicserélte a tartalmak felfedezésére használt menüjét az Instagram Indiában, és helyére a videós tartalmakat kínáló Reels-t tette be.
Indiában még júniusban tiltották be a kínai ByteDance tulajdonában álló alkalmazást, a TikTokot, amit azóta sem lehet elérni az országban. A fejlesztők ezért úgy döntöttek, a sokáig tesztelt, majd augusztus elején elindított újdonságnak, a Reelsnek az Instagram Indiában elérhető változatában kiemelt helyet ad: ez kerül a Felfedezés menü helyére. Ezt az Instagram vezetője, Adam Moseri jelentette be a Twitter-oldalán.
������ Today we're launching a separate tab for Reels in India given the momentum we're seeing in the country. ������������https://t.co/My99o9Ajsm
— Adam Mosseri ������ (@mosseri) September 3, 2020
A változással a Felfedezés menü nem tűnik el, csupán az alkalmazás jobb felső sarkába kerül, közvetlenül a beérkező üzenetek mellé. Az Instagram szóvivője szerint egyébként a változást Brazíliában, Franciaországban és Németországban is tesztelik. A lépéssel ugyanakkor India lett az első olyan ország, ahol a TikTok betiltása után az Instagram megpróbálja átvenni a piacvezető szerepet.
Az Instagram egyébként már korábban megjelenítette a Reels funkcióját Indiában (is), csupán néhány nappal azután, hogy az országban több más kínai alkalmazással együtt a TikTokot is betiltották. A videós appnak akkor több mint 200 millió felhasználója volt Indiában.
Érdekes adalék, hogy a sajtóértesülések szerint Mark Zuckerberg miatt indult hadjárat a TikTok ellen az Egyesült Államokban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.