A novemberi amerikai elnökválasztást megelőző héten már semmilyen új hirdetést nem lehet majd közzétenni a Facebookon. A vállalat ezzel igyekszik elejét venni a befolyásolási kísérleteknek.
Új szabályt hozott a Facebook a közelgő amerikai elnökválasztás miatt: a novemberi voksolást megelőző héten nem lehet majd új hirdetéseket vásárolni, illetve közzétenni az oldalon. A The Washington Post szerint ez az első alkalom, hogy a társaság korlátozza az Egyesült Államokban megjelenő politikai reklámokat.
A szigorítás oka a befolyásolási kísérletek minimalizálása, melyek továbbra is komoly problémát jelentenek a közösségi média világában. 2016-ban a Facebook komoly hibát vétett azzal, hogy nem ellenőrizte eléggé a felületén megjelenő hirdetéseket, melyek közt félrevezető tartalmak is szerepeltek. Az óvatos becslések szerint a főleg orosz felhasználók által finanszírozott bejegyzések csak a Facebookon 126 millió amerikaira lehettek hatással.
Mark Zuckerberg Facebook-vezér korábban többször kijelentette, hogy tanultak a 2016-os eseményekből, és ma már egész más módszerrel felügyelik a politikai tartalmú posztokat. Ennek része a most bejelentett szigorítás is. Teljes védelemről ugyanakkor továbbra sem beszélhetünk: Zuckerbergék ugyanis csak az új hirdetéseket nem engedik majd közzétenni,
a folyamatban lévő kampányok mennek tovább.
A vállalat emellett minden olyan posztot megjelöl majd, amely az eredmények torzításának tűnik. A felhasználókat ilyenkor automatikusan a Reuters által fenntartott hivatalos oldalra irányítják, hogy ne egy Facebook-posztból vonjon le következtetéseket a szavazó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.