Az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság 18 hónapnyi vizsgálat után összegezte, mi mindenen kellene változtatni ahhoz, hogy a Boeing 737 MAX-ok biztonságosak legyenek.
Bár az utóbbi hónapokban szinte egyáltalán nem hallottunk a Boeing 737 MAX típusú utasszállító repülőgépei felől – köszönhetően többek között a koronavírus-járványnak is –, ez még nem jelenti azt, hogy a szakemberek ne dolgoztak volna a háttérben. Ennek most meg is lett az eredménye: a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) nyilvánosságra hozta, milyen változtatásokat kér a fent említett repülőgépek kapcsán.
[Újabb hibára bukkantak a Boeing 737 MAX-oknál, ez már a harmadik]
A The Verge beszámolója alapján a most közzétett jegyzőkönyv szerint a 18 hónapon át tartó vizsgálat eredményeként az FAA összesen négy fő változtatást kér a Boeingtől a 737 MAX-okkal kapcsolatban. Ennek értelmében
- egy új szoftvert kell készíteni a repülésirányító számítógéphez és a kijelzőkhöz,
- újra kell gondolni a pilóták által követett eljárásrendeket és a képzésüket,
- a karbantartáshoz új protokollra van szükség, valamint
- módosítani kell néhány kábel elvezetésén is.
Az FAA összesen egy 96 oldalas összegzést készített a vizsgálatról. Ezt a következő 45 napban tanulmányozhatják majd a szakemberek, a hatóság csak ezután kötelezi majd a Boeinget a változtatások elvégzésére. Ám ha ezt el is végzik, még akkor is hónapokba telhet, mire a 737 MAX-ok újra a levegőbe emelkedhetnek.
[Közölte a Boeing, hogy egy darabig még biztosan nem szállnak fel a 737 MAX-ok]
A Boeing két 737 MAX-ának útja is tragédiával végződött korábban, 346 ember halálát okozva. Egy jelentés készítői szerint az egyik repülőgép átesésvédelmi rendszere (MCAS) automatikusan lenyomta a gép orrát, így a pilóták szinte elvesztették az irányítást a gép felett, drámai küzdelmük hiábavaló volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.