A Disney vezetősége úgy döntött, a Facebookról a Disney+, az Instagramról pedig a Hulu hirdetéseit állítják le.
Igen komoly bajba került a Facebook július elején. Az Egyesült Államok legismertebb, antiszemitizmus és rasszizmus ellen küzdő szervezete, az Anti-Defamation League (ADL) ekkor hirdetett bojkottot a közösségi oldal ellen, mert szerintük a cég nem lép fel elég határozottan Donald Trump gyűlöletkeltő bejegyzései, valamint az álinformációk terjedése ellen.
A kezdeményezéshez néhány nap leforgása alatt rengeteg cég csatlakozott. A jelszó: egy ideig ne költsenek pénzt hirdetésekre a Facebookon és az Instagramon. A kisebb cégek mellett olyan nagyágyúk – vagyis a Facebooknál sokat költő – vállalatok is megjelentek, mint a Coca-Cola, az Unilever vagy épp a Sony játékkonzolos divíziója, a PlayStation. És most egy újabb céggel bővült a "nagyok" köre.
[Zuckerberg ellenáll a Facebook-bojkottnak]
A The Wall Street Journal beszámolója szerint a Disney is úgy döntött, csökkenti a reklámköltéseit a Facebookon és az Instagramon. A cég a közösségi oldalról a Disney+ streamingszolgáltatásához kapcsolódó hirdetéseket állította le, az Instagramon pedig a Huluval kapcsolatos kiadásokat tartják vissza.
A döntést valószínűleg a Facebook pénztárcája is megérzi: a cég 2020 első felében mintegy 210 millió dollárt költött a Disney+ reklámozására az Egyesült Államokban (ez 64,7 milliárd forintot jelent), míg április 15-e és június 30-a között 16 millió dollár (kb. 4,9 milliárd forint) ment Hulu-kampányra az Instagramon.
[A nagy Facebook-bojkott szervezői állítják: konkrét válaszok helyett porhintést kaptak Zuckerbergtől]
A döntést sem a Facebook, sem a Disney nem kommentálta.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.