A brit légitársaság szerint elsősorban e-mail-címeket és az utazással kapcsolatos információkat lopták el a hackerek, de több mint kétezer utas esetében a bankkártyaadatok is illetéktelen kezekbe kerültek.
Komoly kibertámadást szenvedett el az EasyJet, megközelítőleg 9 millió ügyfél/utas adatai szivárogtak ki. Hogy pontosan hogyan zajlott a támadás, arról nem derült ki semmi. Azt viszont hangsúlyozta a brit légitársaság, hogy a biztonsági rést már sikerült befoltozni.
A legtöbb utas adasról csak az utazásainak részleteit, illetve e-mail-címét tudták meg a támadók. 2208 utas esetében a bankkártyák adatait is sikerült megszerezniük a hackereknek. Utóbbi ügyfelekkel már felvette a kapcsolatot az EasyJet.
A vállalat szerint bár nincs arra utaló jel, hogy a bűnözők visszaéltek volna a megszerzett adatokkal, a következő napokban (május 26-ig) mind a 9 millió érintett ügyfelüknek üzenetet küldenek. Erre azért is van szükség, mert a hackerek az e-mail-címek birtokában olyan adathalász leveleket küldhetnek a felhasználóknak, amelyek első ránézésre olyanok, mintha az EasyJet küldte volna őket. A cég ezért arra kér mindenkit, legyen körültekintő, ha mostanában valaki a EasyJettől származónak tűnő e-mailt kap.
Johan Lundgren, a vállalat vezérigazgatója bocsánatot kért az érintett utasoktól.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.