Több jótékonysági szervezetnek is segít pénzt gyűjteni a TikTok a rendszerbe nemrég beemelt adománygyűjtő matricákkal.
A TikTok fejlesztői ezért olyan matricákat (Donation Sticker) hoztak létre, amellyel a népszerű videósok segíthetnek abban, hogy nézőik egyszerűen adományozhassanak a koronavírus-járvány hatásai ellen küzdő szervezeteknek. A videók készítőinek nincs más dolguk, mint a videóikra/élő közvetítéseikre rátenni egy ilyen matricát, amelyre ha a felhasználó rábök, egy felugró ablakban máris megadhatja, hogy mennyi pénzzel jótékonykodna.
Első körben többek között
- az amerikai járványvédelmi központ alapítványának (CDC Foundation),
- a bajba jutott zenészeket megsegítő MusiCares, és
- a gyermekéhezés ellen küzdő No Kids Hungry
megsegítésére lehet pénzt utalni a TikTokon keresztül. A május 27-ig várt felajánlásokat a Tiltify kezeli, és utalja majd tovább.
Nem ez az első döntés, amivel a TikTok segítené a koronavírus-járvány elleni küzdelmet. Április elején 122 milliárd forintnyi segélycsomagot állított össze, amiből jut az orvosoknak és a nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak is.
Aki inkább a Facebookon át szeretne pénzt juttatni a segélyszervezeteknek, az ott is egyszerűen csatlakozhat a már adakozott több százezer felhasználóhoz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.