Kiadta a 2019-es évre vonatkozó utolsó pénzügyi jelentését a Facebook. Iszonyat sok dolláron ülnek.
Sokat vesztettek volna az elemzők, ha a saját jóslataikat teszik meg a fogadóirodákban a Facebook utolsó pénzügyi jelentésének közzététele előtt. A közösségi oldal ugyanis köszöni, jól van, a 2019-es év negyedik pénzügyi negyedévében is alaposan megszedték magukat.
A hivatalos adatok szerint 21,08 milliárd dollár bevételt szereztek, ami 25 százalékkal több az egy évvel korábbi pénzmennyiséghez képest. Noha így is hatalmas összegről van szó, a nyereség ehhez képest "mindössze" 7,3 milliárd dollár.
A pénzügyekkel kapcsolatos beszámoló másik érdekességét a felhasználói bázis alakulása jelenti. Szigorúan nézve ezen a téren sincs változás, a Facebook ugyanis nő, mint a gomba: már 2,5 milliárd havi aktív és 1,66 milliárd napi aktív felhasználónál járnak.
Az egy főre jutó átlagbevétel (ARPU) tekintetében valamelyest rosszabb eredményt produkált a cég, de félteni azért így sem kell őket: az európai júzerek fejenként 13,21 dollárt érnek a zuckerbergi birodalomnak, az amerikaiak viszont 41,4-et.
A vállalat összes alkalmazását nézve is érdekesek az eredmények: a Facebookot (mármint az appot), a Messengert, az Instagramot és a WhatsAppot naponta 2,26 milliárd felhasználó nyitja meg. Ez szintén új rekord. Az appok felhasználóként 7,38 dollárt hoztak a cégnek 2019 utolsó negyedévében, ami csak kicsit több, mint az egy évvel korábbi eredmény. Akkor 6,52 dollár volt a "fejpénz".
Érdekesség, hogy a vállalat számláinak összege (vagyis a kiadások) 12,2 milliárd dollárra nőtt az utolsó negyedévben, ami mintegy 34 százalékos ugrásnak minősül. Vagyis: a cégnek nem csak rengeteg bevétele van, a kiadásokra szánt összeg is szépen növekszik.
A cég azt is megosztotta, hogy mostanra közel 45 ezer alkalmazottjuk van (a konkrét szám 44,942), közülük ezren csak az adatvédelemmel foglalkoznak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.