Minden eddiginél több pénzt költöttek el a YouTube felhasználói a platform mobilos alkalmazásában.
Azzal valószínűleg mindenki tisztában van, hogy a YouTube legnagyobb bevételi forrását a hirdetők jelentik. Van azonban egy másik módja is annak, hogy a platform pénzhez jusson. A felhasználók ugyanis a mobilos alkalmazáson belül akár vásárolhatnak is, és a jelek szerint ezt egyre gyakrabban teszik meg.
A Sensor Tower adatai szerint a felhasználók 2019-ben mintegy 563,5 millió dollárt költöttek el a YouTube-appban, ami egyrészt rekord az eddigi éveket nézve, másrészt összesítve már több mint 1 milliárd dollárt költöttek el így. A Sensor Tower megjegyzi, ebben nincsenek benne sem a YouTube Music, sem a YouTube TV előfizetései.
Ami érdekes még a jelentésben, az a növekedés üteme. Az Egyesült Államok területén 2018-ban még "csak" 223,4 millió dollár volt a bevétel, 2019-ben viszont már 381,8 millió dollárnak örülhet a cég. Amerikán kívül viszont még nagyobb volt a bővülés: a tavalyi 53,8 millió dollár után idén már 181,7 millió dollárt költöttek a felhasználók.
[Hozott egy új szabályt a YouTube, sokkal jobb hely lehet belőle]
Bár a YouTube nem árulja el, minek köszönhető ez a gyors növekedés, a Sensor Tower szerint a SuperChat funkció, valamint az, hogy a csatornatulajdonosok már saját termékeiket is árulhatják a platformon keresztül, jelentősen megdobhatta a bevételt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.