Tech hvg.hu 2019. december. 03. 14:43

Megszólalt a Telekom a 10 milliós bírságról: azt állítják, jogsértő lett volna, ha engednek az ügyfélnek

Fellebbezést nyújtott be a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) határozatával szemben a Magyar Telekom. A vállalat álláspontja szerint az ügyben nem történt jogsértés, sőt akkor lettek volna büntethetők, ha eleget tesznek a nem teljesen egyező adatokkal számhordozást kérő ügyfél kérésének.

Az NMHH szerint kétszer is megalapozatlanul utasította el egy előfizetője számhordozási kérelmét a Magyar Telekom. Mint megírtuk, az igénylő lakcíme nem egészen egyezett a hivatalos nyilvántartással, egyikben Krúdy utcaként, másikban Krúdy Gyula utca néven szerepelt. Emiatt a hatóság a vállalatot tízmilliós, vezető tisztségviselőjét pedig egymillió forintos bírság megfizetésére kötelezte.

A Telekom vállalati kommunikációs igazgatósága által kedd délután kiadott állásfoglalása szerint a számhordozási igény elutasítása jogszerű volt, mindkét elutasításra azért került sor, mert az átvevő szolgáltató, a Vodafone a számhordozási igényt a rendszerében nyilvántartott olyan lakcímadattal küldte át, amely eltért a hivatalostól. A Telekom tájékoztatása szerint a saját adatbázisában és a mobilszolgáltatóknál kötelezően alkalmazandó – hivatalosnak tekinthető – országos személyiadat- és lakcímnyilvántartásban az egyik formula szerepelt, a Vodafone viszont a másik formában adta meg a hozzájuk átmenni kívánó ügyfél adatait.

A sikeres számhordozásnak jogszabályi – a számhordozási rendeletben rögzített – kritériuma az előfizető sikeres azonosítása, és az azonosítás „sikeres” státusza a számhordozási folyamatban csak az ügyféladatok teljes egyezősége esetén lehetséges – közölte a Telekom. A vállalat álláspontja szerint tehát

hiába tűnik ránézésre kb. ugyanolyannak lakcím, ha az nem betűre pontosan egyezik a hivatalossal, úgy semmilyen vonatkozó kérelmet nem tudnak teljesíteni.

A szolgáltató úgy látja, jogkövető módon járt el, miközben az ügyfél panaszaira mindig a törvény által megszabott időn belül reagált. Mivel jogsértés nem történt, írja közleményében a Telekom, ezért nem fizettek kötbért, de az előfizető részére az őt ért kellemetlenségek kompenzálásaként azzal azonos mértékű (10 ezer forintos) jóváírást biztosított.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.