A YouTube szerint Donald Trump kampánycsapata több száz olyan politikai hirdetést adott fel, amely sértette a videómegosztó szolgáltatás szabályzatát.
A 2020-as amerikai elnökválasztás kapcsán az egyik legfontosabb kérdés, hogy mennyire sikerül elejét venni annak az álhírterjesztési dömpingnek, amelyről – a legutóbbi kampány kapcsán – még ma is vitáznak a politikusok és szakértők. Nemrég nagy port kavart a Facebook egy szeptemberben bejelentett változtatása, amely lényege, hogy a politikai szereplőkre ezentúl lazább szabályok vonatkoznak, és azért sem büntetik meg őket, ha egy bejegyzésben hazudnak. Donald Trump rögtön fel is adott 1800 hirdetést – aztán a Facebook mégis beintett a politikusoknak egy kicsit.
A Google ennél egy kicsit határozottabban lépett: korlátozták, hogy a politikusok a felhasználókat politikai hovatartozás vagy a választói jegyzék alapján érjék el.
Susan Wojcicki, a YouTube vezére egy interjú során elárulta, a nyár folyamán több mint 300 olyan hirdetést töröltek – a Google-ről és a YouTube-ról –, amit Trump kampánycsapata adott fel, de megsértette a politikai hirdetésekre vonatkozó szabályzatot – írja a The Next Web. Azt viszont nem árulta el, pontosan mely szabályokat szegték meg Trumpék. Az érintett reklámok jellemzően csupán néhány napon keresztül futottak a platformokon.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.