Tech hvg.hu 2019. november. 19. 14:29

Lézerrel vakította el a pilótát, vádat emeltek ellene

A békési férfit közlekedés biztonsága elleni bűntett elkövetésével vádolják.

Vádat emelt a Gyulai Járási Ügyészség egy 44 éves, büntetlen, békési férfi ellen, aki tavasszal lakóháza ablakából lézerfénnyel vakított el egy pilótát.

A vád szerint a férfi, aki nagyjából hét kilométerre lakik a békéscsabai repülőtértől, március 20-án késő este egy zöld fényt kibocsátó lézeres irányzékkal legalább három alkalommal, célzottan a tőle 5-6 kilométer távolságra, nagyjából 400 méteres magasságon repülő gép irányába világított. A gépet egy tanulópilóta irányította, a fedélzeten volt egy oktatópilóta és a repülőgépparancsnok is. Abban az időszakban két másik repülőgép is a légtérben tartózkodott.

A lézeres irányzék által kibocsátott fény eltalálta a tanulópilóta szemét, káprázni kezdett a szeme, egy ideig csak homályosan látott, így az oktatójának kellett átvennie a repülőgép vezetését. Ezzel a vádlott a légi közlekedés biztonságát, a pilóták életét veszélyeztette.

A Gyulai Járási Ügyészség a vádiratában azt indítványozta, hogy a bíróság szabjon ki felfüggesztett börtönbüntetést a férfival szemben, kobozza el a lézerlámpát és kötelezze őt a nyomozás során felmerült több mint 250 ezer forintos bűnügyi költség megfizetésére. Az eljárás a Békési Járásbíróság előtt folytatódik.

Ahogy korábban a HungaroControl tájékoztatása alapján megírtuk, október elejéig több mint ötvenszer jelezte fel- vagy leszálló repülőgép személyzete Budapesten, hogy a földről lézerrel zavarták meg. Olyan is előfordult, hogy landoláskor a lézerfénnyel elvakított kapitánytól a másodpilótának kellett átvennie a repülő irányítását.

Ha kíváncsi a fejleményekre, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.