A Volkswagen autói például több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint Ausztrália.
„Klímagyilkos autóipar” címmel készített jelentést a Greenpeace, melyben a világ 12 vezető autógyártójának az éghajlatunkra gyakorolt hatását vizsgálta. A „piszkos tizenkettőből” a hazai Audi-gyárat is magáénak tudó Volkswagen-csoport került ki legfőbb klímagyilkosként. Őket követi a Renault-Nissan, a Toyota, a General Motors, majd a Hyundai-Kia csoport. 2018-ban a három német autógyártó cég (VW, Daimler, BMW) együttes kibocsátása több volt, mint Németország teljes évi kibocsátása. A Volkswagen egymaga pedig több szén-dioxiddal terhelte a klímát, mint Ausztrália.
Benjamin Stephan, a Greenpeace Németország közlekedés- és klímakampányosa szerint „a belső égésű motoros járművek hatékonyságának növelése és a hibridek terjedése csak ráncfelvarrás a klímavészhelyzet időszakában. Ennél jóval felelősségteljesebb hozzáállást várunk el az autóipartól. Az lenne a feladatuk, hogy lehetőséget adjanak az embereknek a valóban zöldebb, tisztább és klímabarátabb közlekedési eszközök választására”.
A párizsi éghajlatvédelmi egyezmény céljainak eléréséhez, azaz a globális felmelegedés 1,5°C alatt tartásához a Greenpeace szerint többek között arra van szükség, hogy az autógyártó cégek vezessék ki 2028-ig a dízel, benzines és hagyományos hibrid motorokat. A szervezet azt követeli, hogy hozzák nyilvánosságra ütemtervüket, melyben bemutatják, miként állnak át a lehető leghamarabban a kisebb, energiahatékonyabb elektromos járművek gyártására, valamint hogy növeljék az elektromos járművek (EV) kutatás-fejlesztésére fordított összegeket annak érdekében, hogy az akkumulátorok gyártása mind társadalmi, mind környezeti szempontból megfelelő legyen.
Magyarországon is van mit tenni,
a Greenpeace szerint az ország kezd „a nyugat-európai nagyvárosokból kitiltott régi, különösen szennyező járművek lerakatává válni”.
A dízelüzemű személygépjárművek száma több mint duplájára nőtt az elmúlt 12 évben Magyarországon, és nőtt az autók átlagéletkora is. Magyarország nem rendelkezik továbbá megfelelő tervekkel a közlekedésből származó üvegházhatású gázkibocsátás csökkentésére sem, pedig ez az a szektor, ahol hazánk kibocsátásai folyamatosan nőnek.
„Azonnali cselekvést várunk a városvezetőktől, ezen belül a főpolgármestertől is: mihamarabb hozzák nyilvánosságra a régi, szennyező gépjárművek kivezetésének ütemtervét. Ez vonatkozik a közösségi közlekedésben használt szennyező autóbuszokra is, melyeket sürgősen le kell cserélni tiszta, elektromos alternatívákra” – nyilatkozta Simon Gergely, a Greenpeace légszennyezési szakértője.
Ahogy azt a hvg.hu is megírta, idén májusban csúcsot döntött a szén-dioxid-kibocsátás, kritikusnak mondható, 415 ppm-es koncentrációt mértek egy hawaii megfigyelőállomáson. Nemcsak az autók, de az online pornófogyasztás is rossz hatással van a környezetre, több szén-dioxidot termel, mint egész Belgium.
