Tech hvg.hu 2019. július. 18. 11:33

Gond lehet az Airbus A321neo gépekkel, ilyet vett most a Wizz Air is

Bizonyos helyzetekben túlzott emelkedésbe kezdhet az Airbus A321neo. A problémát több lépésben oldhatják meg.

Gond lehet az Airbus A321neo típusú gépeivel, ezért légialkalmassági direktívát adott ki az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (ESEA) – számolt be róla az Airportal. A probléma a repülőgép magassági kormányát, illetve a csűrőket vezérlő számítógéppel lehet, vagyis a probléma szoftveres eredetű.

A beszámoló szerint a problémát az jelenti, hogy bizonyos repülési helyzetekben a repülőgép túlzott mértékű emelkedésbe kezdhet, ami irányítási nehézségekhez vezethet.

Az ESEA szerint nem minden Airbus A321neo gépre került fel a számítógép hibás frissítése. Ezeknél a repülési kézikönyvet 30 napon belül frissíteni kell, amihez az Airbus ad ki előírást. Amelyiken viszont már ott van a hibás szoftver, ott az előírások miatt üzemeltetési korlátozásokat vezethetnek be.

Airbus

Azt egyelőre nem tudni, hogy a Magyarországról induló repülőgépeket érinti-e a probléma. Annyi biztos, hogy a Wizz Air márciusban vette át az első, Airbus A321neo típusú repülőgépét, de, hogy azon ott van-e már a hibás szoftver, arra egyelőre nem reagált a lapnak a cég.

Ha szeretne tudni a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.