Kedden délelőtt azt közölte a Telekom, hogy központi probléma van a 4G-hanghívással.
Kedden délelőtt 10 óra után a Telekom előfizetői fennakadásokat észlelhettek a hanghívásoknál és az sms-küldésnél is. A dologról beszámoló Huawei blog szerint csak a mobilinternet működött stabilan.
A 4G-hanghívással központi probléma tapasztalható, ezért kérjük, a készüléked hálózati beállításában válaszd ki a 2G-3G opciót
– válaszolta a Telekom egyik ügyfelének, aki a szolgáltató Facebook-oldalán jelezte, hogy nem tud telefonálni. A cég hozzátette, hogy a 2G-3G opció esetében a hívott félnél is ezt a beállítást kell alkalmazni.
A Telekom annyit közölt, hogy munkatársaik dolgoznak a hiba elhárításán.
A hibát mi is tapasztaltuk délelőtt 10 és 11 óra között. Az elindított hívások nem csörögtek ki, arról csak később kapott a hívott fél SMS-t, hogy nem fogadott hívása volt a másik féltől.
Szerkesztőségünk munkatársai valamivel később is megpróbáltak hívást kezdeményezni. A tapasztalatok szerint kedden délelőtt 11 órakor a Telekom-hálózaton belüli hanghívás sikeres volt.
A Telekom 11:30-kor a Facebook-oldalán jelezte,
a 4G hangszolgáltatást (VoLTE) használó ügyfeleink jelenleg hívásindítási és -fogadási problémákat tapasztalhatnak, szakembereink a hiba kivizsgálását és elhárítását azonnal megkezdték.
Átmeneti megoldásként azt javasolják, érdemes lehet a készüléken be- és kikapcsolni a Repülő üzemmód funkciót.
[Frissítés: a szolgáltató délután háromnegyed 3 körül a Facebookon jelezte, hogy elhárult a hiba.]
Ha szeretne tudni a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.