A Google még januárban jelentette be, hogy a hirdetésblokkoló bővítményeket a jövőben nem lehet majd használni a Chrome böngészőben, és a jelek szerint ehhez szigorúan tartják is magukat.
Sokaknál verte ki a biztosítékot az év elején a Google azon bejelentése, amit a Chrome böngészőhöz használt tartalomszűrőkkel kapcsolatban tett. Ezek szerint a cég megakadályozná a tartalomblokkoló bővítmények használatát, helyettük pedig a saját fejlesztésüket építenék a böngészőbe. A felháborodás nem állította meg a Google-t, és tartva magukat az eredeti tervhez, tovább dolgoztak az elképzelésen.
A keresőóriás nemrég válaszolt néhány, a felhasználók által tett negatív kritikára – írja a 9to5Google. A Google megerősítette, hogy a Manifest V3 tervezet bevezetésével
az átlagfelhasználók nem, csak az üzleti ügyfelek lesznek képesek reklámblokkolót használni.
A cég szóvivője szerint a Google támogatja a szoftverek fejlesztését és használatát, ugyanakkor olyan fejlesztést követelnek meg, ami a személyes adatok közül csak a legszükségesebbeket adja át harmadik félnek. A Google adatvédelmi szabályzatának változása nemcsak a hirdetésblokkolókat érinti, a Chrome-bővítményekre is új szabályok érvényesek. Így a legtöbb hirdetésblokkoló bővítményt csak erősen korlátozott mértékben lehet majd használni.
A lépés persze annak fényében nem túl meglepő, hogy a Google is pénzből él, méghozzá hirdetési pénzből – a cég éves pénzügyi jelentésében pedig a reklámblokkolókat "kockázati tényezőként" aposztrofálták.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.