Tech hvg.hu 2019. május. 28. 10:33

2020-ban jön a rendszer, ami véget vethet a reptéri drónparának

A jövőre érkező, 250 grammnál nehezebb drónok már megkapják a DJI-tól azt a funkciót, ami segíthet elkerülni, hogy repülés közben baj történjen.

Nagyon fontos technológiával szereli fel a következő évtől a 250 grammnál nagyobb súlyú drónjait a kínai DJI. A cég bejelentése szerint az AirSense technológia segítségével a reptető személy képes lesz látni a repülőgépek és helikopterek pontos helyét, így még azelőtt el tudják őket kerülni, hogy egymás közelébe érnének. Minderre több ok miatt is szükség van. Egyrészről már láttuk, milyen súlyos kárt tud okozni a repülőgépben egyetlen eltévedt drón is, másrészt egyre többen döntenek úgy, hogy vesznek maguknak egy ilyen eszközt, és elkezdenek repülni vele – sokszor illegálisan.

A készülékeket az AirSense technológiával felszerelve képes lesz arra, hogy fogadja az ADS-B (Automatic dependent surveillance-broadcast) nevű rendszer által kibocsátott jeleket. Az ADS-B-t a repülőgépek többségében lehet megtalálni – széles körben alkalmazzák arra, hogy nyomon lehessen követni a repülésüket.

Az AirSense ezt a jelet tudja majd fogadni, így pontosan tudni fogja, hol vannak a repülőgépek és helikopterek, valamint figyelmezteti a drónpilótát, ha fennáll az ütközés veszélye. A rendszer több repülőgépet is képes "megfigyelni" akár 320 kilométeres távolságból is.

Az Egyesült Államokban és Kanadában az ADS-B-t minden repülőgépre fel kell szerelni, a DJI pedig azt szeretné, ha nagyobb biztonságban lennének a légi járművek. Persze lehet, hogy ez is kevés lesz, a jelek szerint ugyanis Trump a Huawei után a DJI-ra is kivetné hálóját.

Eközben az Európai Unióban véglegesítették a szintén jövő évtől esedékes drónszabályozást azzal, hogy múlt héten elfogadták az irányelv kiegészítő végrehajtási rendeletét. Ennek értelmében 2020-tól minden drónozót és minden drónt is regisztrálni kell majd.

Ha kíváncsi, mi lesz a DJI sorsa Amerikában, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés