A Facebook most először engedi, hogy a hírfolyamot kezelő algoritmus alapján lássák a felhasználók, miért jelennek meg bizonyos posztok a hírfolyamukban.
A Facebook hírfolyamában futó hirdetések esetén már egy jó ideje megnézhetjük, hogy az adott reklámot miért látjuk. Zuckerbergék most bejelentették, a bejegyzéseknél is elérhetővé teszik ezt a funkciót, amit a "Miért látom ezt a bejegyzést?" (Why am I seeing this post?) menüpont alatt kell majd keresni, a bejegyzésnél megjelenő három pöttyre kattintva.
A fejlesztők abban bíznak, mindez segíthet a felhasználóknak megérteni, miért jelenik meg az ismerősöktől, valamint általunk követett oldalaktól, csoportoktól az adott kontent. Ennek eredményeként pedig nagyobb kontrollal rendelkezünk majd a hírfolyamban megjelenő tartalmak felett. Minderre persze szükség is van, hiszen nagyon sokat zúgolódnak amiatt, mert nem tudják, miért jelennek meg bizonyos posztok a Facebookon, és miért nem látunk másokat.
[6 tipp: ezeket állítsa be Facebookon, ha jót akar magának]
A Facebook szerint ez az első alkalom, hogy a hírfolyamot kezelő algoritmusra építve ilyen információkat kapnak a felhasználók, ugyanakkor bíznak abban, hogy mindez segít átláthatóbbá tenni az oldalt, hiszen kiderül belőle, miként célozza meg a szoftver az egyéneket.
[Van egy spéci oldal, ahol megnézheti, miket tud önről a Facebook]
Az új menüpont alatt megjelenő információkból nemcsak az derül ki, hogy egy ismerős bizonyos posztját azért látjuk, mert ismerősök vagyunk. Azt is elárulja a Facebook, hogy az adott ismerős posztjait átlagosan többször lájkoltuk, mint a többiekét, vagy épp többször szóltunk hozzá olyan bejegyzésekhez, amelyekhez fénykép is tartozott.
Ezek mellett az információk mellett lehetőségünk van arra is, hogy kezeljük a hírfolyamban megjelenő tartalmat: ebben az esetben például letilthatjuk az ismerősünket vagy épp kiléphetünk a csoportból.
De ez még mindig nem minden, a közösségi oldal azt is megmutatja, korábban milyen reakciókat adtunk az adott ismerős bejegyzéseire.
Az új funkció mától elérhető a közösségi oldalon, de beletelhet néhány napba, mire mindenkinél megjelenik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.