Hiába szerette volna személyesebbé tenni a Facebookot Mark Zuckerberg, a jelek szerint másként sült el a dolog.
A Facebook több mint egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy csavar egyet a hírfolyamot kezelő algoritmusán. Mindezt azért tették, mert szerették volna, ha a közösségi oldal ismét személyes térré válik, ahol az ismerősök és barátok posztjaival jóval sűrűbben találkozunk, mint a különböző oldalakéval. A dolog jelenlegi állása szerint ez a terv mégsem jött be annyira.
A NewsWhip nevű cég – amely azt vizsgálja, miként terjed egy adott tartalom a Facebookon – legfrissebb kutatásában arra volt kíváncsi, a tavalyi év változtatása miként hatott arra, hogy mi mindent osztunk meg a közösség oldalon. Az eredmény szerint épp az ellenkezője történt, mint amit reméltek a Facebooknál: 2019-ben jóval erősebb az elköteleződés a(z angol nyelvű) posztok iránt, mint a bejelentést megelőző két évben.
A kutatás eredménye szerint a Facebook terve bizonyos értelemben bejött: az emberek sokkal több posztot látnak az ismerőseiktől – írja a Mashable. Ugyanakkor a közösségi oldal még mindig a megbízhatatlan forrásokat részesíti előnyben a megbízható csatornákhoz képest. Az alábbi táblázatban a 2019-es top megosztásokat szedték össze:
Az eddigi első helyezett egy olyan sztori, ami igazából öt mondatból áll, és arról szól, hogy a texasi Waco nevű településen egy férfi gyerekrablást akart elkövetni. Ez egy helyi hír, ám a cím megfogalmazása miatt (Suspected Human Trafficker, Child Predator May Be In Our Area, vagyis nagyjából: Egy feltételezett emberkereskedő és gyermekrabló lehet a környéken) még azok is megosztották, akiknek igazából semmi közük nincs Wacóhoz.
A lista további részében több olyan elem is található, amit a Facebook hivatalos tényellenőrző partnere, a PolitiFact hamisnak jelölt meg, a közösségi oldalon mégis úgy terjedhetett el, mint a futótűz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.