Az egyik szingapúri egyetem és a Volvo olyan busszal álltak elő, amely nem csak környezetkímélő, sofőr nélkül gyűjti a kilométereket. De nem ám néhány utassal a fedélzeten, közel 80 embert tud egyik pontról a másikra vinni.
Az önvezető járművek az elkövetkező évek nagy szenzációi lesznek, csak jussunk el odáig, hogy a masinák biztonságosan, és tényleg emberi segítség nélkül képesek közlekedni. Erre az útra több vállalat, köztük a Volvo is rálépett már, most pedig egy újdonsággal is előálltak.
A gyártó két olyan, nagyméretű buszt mutatott be, amelyek egyrészt elektromosak, másrészt emberi segítség nélkül közlekednek. A szingapúri Nanyang Technológiai Egyetemmel együtt végzett fejlesztés a világ első, nagy kapacitású önvezető járműve. A felek mindezt az utasszámmal indokolják, a busz ugyanis összesen közel 80 embert tud szállítani. (Az önvezető technológia szempontjából ez mindenképp mérföldkő.)
A Volvo 7900-as emellett rendkívül pontos GPS-eszközzel, és háromdimenziós kamerákkal rendelkezik, hogy az útjába kerülő akadályokat mielőbb azonosítani tudja. Az NTU által kiadott kisfilmen látható is, amint a busz egy emberi alakot látva lassít, majd megáll. A busz rendszere, amelyet az egyetem által fejlesztett mesterséges intelligencia kezel, annyira precíz, hogy a szűk helyekre történő betolatás sem okoz neki gondot. A Volvo a környezetvédelemre is gondolt, a jármű ennek hála 80 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a dízel autóbuszok.
Az önvezető buszból jelenleg kettő gyűjti a kilométereket Szingapúrban, az NTU egyetemistáit szállítják vele, de csak a kampuszon belül. A városi forgalomba még nem engedték ki, egyelőre az intézmény területén tesztelik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.