A Facebooknál teljes fordulatszámon pörögnek a Hírfolyam hirdetési zónái, így oda már nem tudnak többet elhelyezni. Most egy újabb ötletet találtak ki.
Ha valaki esetleg úgy gondolná, hogy a Facebook túlságosan sok hirdetéssel van tele, az nem jár messze az igazságtól. Zuckerbergék a közösségi oldalt már telelőtték reklámokkal, másfél évvel ezelőtt pedig a Messengerben is megjelentek, ami teljesen logikus lépés volt a vállalattól – még akkor is, ha a felhasználókat egyébként zavarta/zavarja a dolog. Mindezek ellenére úgy tűnik, még mindig maradt szabad hely a platformon, a Mashable szerint ugyanis egy újabb helyen bukkannak fel hirdetések.
A beszámoló szerint Zuckerbergék új "célpontja" a kersési funkció. Mindez azt jelenti, hogy ha valaki használja a Facebook keresőjét, akkor a megjelenített találatok között hirdetést is láthatunk majd. Zoheb Hajiyani, a Facebook termékmenedzsere szerint egyelőre csak egy kis számú felhasználói csoporton tesztelik az újdonságot, hogy kiderüljön, az ott megjelenő hirdetések mennyire hasznosak a számukra. Azt viszont nem tudni, mikortól vezetnék be az újdonságot.
A felületet a tervek szerint csak néhány autóipari szereplőnek és kiskereskdőnek értékesítik, amihez ugyanazokkal az eszközökkel adhatják fel a hirdetést, mint amit korábban használtak.
A Mashable beszámolója szerint a mostani lépés abból a szempontból nem váratlan, hogy a Facebook korábban már jelezte a partnerei felé, hogy a hírfolyami zóna állandó telítettség mellett üzemel, a Történeteknél pedig még mindig kérdés, hogyan tudnák abban jól elhelyezni a hirdetéseket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.