Egy személyes tragédia miatt a hirdetések mögötti algoritmusok megváltoztatását követeli a legnagyobb közösségi oldalaktól egy amerikai nő.
Az nem újdonság, hogy a Facebookon megjelenő hirdetések a felhasználókról begyűjtött információkat is felhasználják, hogy személyre szabott promóciót tudjanak megjeleníteni. Ez azonban balul is elsülhet, mint történt nemrég egy amerikai nő esetében.
Gillian Brockell gyermeke halva született, ám a Facebook a tragédiát követően is kismamáknak szóló hirdetéseket jelenített meg számára. Brockell nyílt levelet írt mindhárom platformnak, s azt kérte, a cégek változtassák meg az algoritmusokat, hogy senkinek ne kelljen olyan reklámmal szembesülnie, amilyennel nem szeretne.
An open letter to @Facebook, @Twitter, @Instagram and @Experian regarding algorithms and my son's birth: pic.twitter.com/o8SuLMuLNv
— Gillian Brockell (@gbrockell) 2018. december 11.
Brockell elmondása szerint a terhessége alatt több reklámra is rákattintott a Facebookon, amelyek például kiságyakat hirdettek, ám most, az eset után nagyon fájdalmas visszatérni a közösségi médiába, mert ott továbbra is a tragédia előtti állapot látszik. Brockell szerint ez nagyon megnezíti az ő és mások életét is, mert bizonyára sokan kerültek már hasonló helyzetbe.
"Ha elég okosak az algoritmusok ahhoz, hogy felismerjék, várandós vagyok, esetleg már szültem, akkor elég okosnak kell lenniük ahhoz is, hogy rájöjjenek, elvesztettem a gyermekem, és úgy hirdessenek nekem, vagy egyáltalán ne is hirdessenek" - írta a nő.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.