Ha valaki esetleg azt gondolná, hogy a nagy tech vállalatok számára minden arannyá válik, amihez hozzányúlnak, vessen egy pillantást az alábbi weboldalra.
A nagy tech vállalatok kapcsán az ember gyakran hajlamos azt gondolni, hogy amihez csak hozzányúlnak, az arannyá – de minimum aranytojást tojó tyúkká – változik. Pedig ez egyáltalán nincs így, még annak ellenére sem, hogy ezek mögött a vállalatok mögött dollármilliárdok és óriási apparátus áll, így elvileg minden adott a sikerhez.
Jó példa erre a Google, ami októberben döntött úgy, hogy bezárja a szép reményekkel indult Google+ szolgáltatását, amivel a Facebooknak kívántak versenytársat állítani. Nem jött be. (Az igazi indok pedig, ami miatt végleg lehúzták a rolót, csak hab a tortán.)
Sőt, a Google-nél jobb példát talán nem is lehetne találni, a keresőóriás ugyanis annyi projektet zárt le az elmúlt években, hogy azt számolni is nehéz lenne. Na jó, megszámolni talán még meg lehet, összesen 44-et lőtt ki a cég. De van olyan, aki fel is tudná sorolni?
Hacsak valaki nem Google-dolgozó, valószínűleg nem, szerencsére azonban van olyan, aki megteszi ezt helyettünk. Jelen esetben a fejlesztő és webdizájner Naeem Nur gondolta úgy, hogy illő lenne egyfajta "kegyhelyet" létrehozni a megszűntetett Google-termékek számára.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8e61bff9-4e65-40e6-aecf-109bf2982a82.jpg)
A külön emiatt létrehozott The Google Cemetery nevű oldalon mind a 44 projektet felsorolta Nur, azok logóival, valamint "élettartamával" együtt. Ha pedig valaki arra is kíváncsi, melyik miért zárt be, akkor az egér kurzorát a projektetk fölé víve elolvashatja az indokokat is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)